21 Eylül 2015 Pazartesi

Açlık Oyunları 2 Ateşi Yakalamak Film İncelemesi

Serinin ikinci filminin incelemesiyle karşınızdayım. Biraz şaşırmış biraz da hayal kırıklığına uğramış şekilde incelememize geçelim.

Konuyu özetlemekle başlarsak ; ilk turnuvanın ardından çıkan ve çıkması muhtemel isyandan sorumlu tutulan Katniss'i öldürmek isteyen Capitol şehri yöneticileri 75. yıl turnuvasında eski şampiyonları tekrar çağırıyor. Ve yeni turnuva filmimizin konusu. Aslına bakarsanız da gerçek olarak her şeyin başlangıcı.



İlk filmin incelemesinde bir tahmin yürütüp ikinci film arena şeklinde değil devrimin aşamalarını göreceğiz diye söylemiştim. Kısmen haklı kısmen haksız çıktım. Neredeyse ilk filmin aynısını tekrar koydular önümüze. İlk filmde ne vardı konuyu anlatma daha sonra ünlü turnuvanın yapılışı ve sonucu vardı. İkinci film işte sonuç kısmından sonrasını anlatıyor lakin tekrar ilk filmdeki sıraya dönerek. İlk filmde olduğu gibi bunda da tekrar yarışma oldu ve tekrar sonuca bağlandı DEVRİM. Tamam güzel bağladınız da niye iki filmle ? Ben bu tarz serilerde ya birbirinden bağımsız olmasını hikayelerin ya da bağlı bile olsa kendini tekrar etmemesini isterim. İlk filmi izlemeden şu filme geçseniz açık konuşuyorum kaybedecek hiçbir şeyiniz yok.

Değinmek istediğim bir nokta daha var ki bence filmin konusu bu kadar hit olmayı hak etmiyor. Klasik hayatta kalma filmlerinin içine biraz hikaye biraz bilim kurgumsu şeyler ekleyince insanların nasıl bu kadar bayıldığına anlam veremiyorum. Resmen aynı filmin farklı bir versiyonunu ikinci kez izlettiler. Neredeyse hayatta kalmadaki aksiyonlar bile benzerdi ki bu tarz filmlerde en en olmaması gereken şeydir.



Çok fazla kötülediğimi biliyorum ama her filmi kendi klasmanı içinde değerlendirmek gerekiyor. O kadar büyük bütçeleri ve ünü hak ettiğini düşünmüyorum. Favori serilerimden biri olduğu için söylüyorum siz Hobbit'te aynı şeyi iki kez gördünüz mü. İki kez turnuva olabilir hadi kabul edelim de eee aynı o yayık yayık konuşan sunucuyu izlemek için 2 filmde 1 saatimi verdim yazık değil mi ?

Ne olacak artık pek bilmiyorum umurumda da değil ama 3. filmi de izleyeceğim. İnsanların bu kadar sevip anlam verdiği ne var onu merakımdan sırf? Belki karakterlere ısınamamış olabilirim ya da başka bir şey. Umarım 3. film artık farklı bir şeyler sunar yoksa gerçekten üzüleceğim. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.

İlk filmin incelemesini buradan ulaşabilirsiniz.

Dipnot: Bu filmin incelemesidir kitaplar hakkında hiç bir fikrim yok onlar muhteşem olabilirler.


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.