19 Eylül 2015 Cumartesi

Focus ( 2015 ) Film İncelemesi

Her zamanki gibi izleyecek bir şeyler ararken bir anda patlatayım bir Will Smith filmi dedim. Daha önce izlemediğim 1 filmi kalmış zaten açtım izledim. Söylemem gerekiyor ki Will Smith efsane ötesidir. Ufak yaşlarımdan beri filmlerini Tv'de gördüğümde asla kaçırmam. Bad Boys sonracığıma Men in black yani siyah giyen adamlar filan efsane filmlerdir benim için. Hatta I,Robot'u izledikten sonra uzun bir süre bilim kurguya merak salmıştım o kadar efsanedir. İşte böyle bir kafayla açtım izledim filmi ama birazcık hayal kırıklığı oldu. Devamını merak ediyorsanız alt paragrafta.

Kısa bir şekilde yapım aşamasından bahsedip filme geçmek istiyorum. Film 27 Şubat 2015 tarihinde gösterime girmiş, başrollerinde Will Smith ve Margot Robbie var ki Margot About Time  filminde karşımıza çıkmıştı. Linke tıklayarak o incelememe de gidebilirsiniz güzel filmdir baya. Filmin süresi 104 dakika olup yönetmenliğini Glenn Ficarra ve John Requa üstlenmiş. Hasılatla ilgili çok net bir şey bulamasamda vikipedia 151 milyon dolar diyor onlara inanalım artık.



Sonunda filme geçebildik. Kısaca özetlersek Nicky usta bir hırsız, dolandırıcıdır. Bir gün bu usta dolandırıcıyı dolandırmaya çalışan güzel, yetenekli ama acemi dolandırıcı Jess'le tanışır. Sonrasında Jess'i dolandırıcılık çetesine alır ve onu eğitir. Büyük bir vurgundan sonra Nicky -sebebi filmde anlatılmadığı için bilmiyorum- Jess'i terk eder. Bu ikili 3 yııl sonrasında aynı hedefi dolandırmaya çalışırlar ama işler sarpa sarar. Genel olarak filmin anlattıklerını böyle özetleyebiliriz. Konu yine her zaman olduğu gibi klasikleşmişlerden. Mr and Mrs Smith'le filan çok gördük böyle şeyleri artık doyduk ama hala sunuluyor malesef karşımıza bunlar.

Özellikle büyük soygun sahnelerindeki mantık yürütmeler güzeldi hatta film kurgusundaki tek güzel şey onlardı. Klasik usta büyük dolandırıcı numaraları aslında çok bir şey de yok. Will Smith filmi olmasa kapar mıydım diye düşündüm bir anda yok ya kapamazdım o kadar da kötü değildi. Öyle çok anlatılacak bir şeyi olmayan aksiyon-komedi birazda romantizm içeren bir filmdi. Eğer boş 104 dakikanız varsa izleyin lakin izlemediğiniz başka Will Smith filmleri varsa özellikle üstte yazdıklarımdan onları izlemenizi tavsiye ederim. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.

Dip not: Margot Robbie baya baya iyi bir takibe alayım güzel filmleri varsa izlenebilitesi yüksek.


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.