17 Eylül 2015 Perşembe

Film İncelemesi : Umut Işığım ( Silver Linings Playbook )

Bugünkü, bu sabahki, bu geceki inceleme konuğumuz Umut Işığım filmi. Filmi izlemeyi yeni bitirdim sıcağı sıcağına yorumlarım geliyor.

İlk olarak filmin yapımı, oyuncuları hakkında bilgi vermek istiyorum. Film Matthew Quick'in aynı isimli kitabından sinamaya uyarlanmış. Yönetmenliğini David Russell'ın yaptığı filmin başrollerinde Bradley Cooper ve Jennifer Lawrence bulunmakta. Film 8 dalda Oscar'a aday oluyor ve Jennifer Lawrence En İyi Kadın Oyuncu Oscarını kazanıyor. 2012'de vizyona giren film çok düşük bir bütçeyle çekilip 234 milyon dolar gişe hasılatı yapmış.

Sıkıcı bilgilendirme kısımlarını geçtikten sonra film hakkında konuşmaya başlayabiliriz. İlk söylemek istediğim neden bu film ? Neden hayatımın 122 dakikasını bu filme ayırdım diye soracak olursanız kadrosu güzeldi özellikle Robert De Niro da olunca kaçırılmayacak bir film olduğuna karar verdim. Ve film bittikten sonra neden bu güne kadar izlememişim dedim gibi bi kırgınlık oluşturdu içimde hafif.



Filmin konusu Pat isimli tarih öğretmeni adam bir günde her şeyini kaybeder. Eşini evde başka biriyle basınca adamı öldüresiye döver ve cinnet geçirir. Mahkeme kararıyla 8 ay rehabilitasyonda kalmak zorunda bırakılır. Pat bu süre içinde kaybettiği her şeyi geri almak için kendini bedenen ve fiziken hazırlar. Ama işler o kadar kolay olmayacaktır tabiki de. Eski eşine ulaşmak için bir yol ararken karşısına en az onun kadar delirmiş Tiffany çıkar. Tiffany, Pat'in eski eşine onun mektubunu ulaştırmak için söz verir ama bir şartla. Onunla dans yarışmasına katılmasını ister. Tabi sonraki muhabbetleri tahmin etmişsinizdir işte hep derim dansta doğadaki diğer şeylerden farklı bir nasıl desem çekicilik ya da insanları birbirine yakınlaştırma vardır. En sonunda Pat eski karısına olan kafa takıklığını bırakıp Tiffany'i seçer. Mutlu son the end.

Filmi anlatırken pek değinmedim lakin Pat ve Tiffany aslına bakarsanız birbirlerine çok benzer karakterler. İkisinin de psikolojik sorunları var ikisinin de hayatları mahvolmuş ama bir ortak özellikleri daha var ikisinde de umut var umut. Oyunculuklardan mıdır bilmiyorum ama gerçekten bir anda sizi içine çeken bir akışı var filmin. Öyle çok ahım şahım muhteşem bir akış değil belki ama içindesiniz yine de. Hatta hafif sorunları olan insanların bu filmden daha çok hoşlanacağını bile düşünüyorum. İzleyiciye kendinden bir şey gösterme konusunda oldukça başarılı buldum ben.



Filmde en çok beğendiğim şey baba-oğul arasındaki bağ oldu. Ben hep Pat'in o deliliklerinde evden kovulacağını sanarken babası onunla birlikte olmak için savaştı belki bu anlattıklarım ana konu içinde değildi ama bir filmi güzel kaliteli yapan böyle yan detaylar diye düşünmekteyim. En sevmediğim yanıysa filmin çok fazla bahis muhabbeti üstünden ilerlenildi sevmiyorum o tarz kumar işlerini o yüzden o kısımları sevmedim.

Eğer boş zamanınız varsa değerlendirmeniz için gerçekten güzel bir film. Ne çok dram ne çok komedi ne çok aşk hepsinden dozunda verilmiş çokta güzel olmuş bence. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.