11 Mart 2016 Cuma

Vikings 4. Sezon 4. Bölümün Ardından ( Floki Dedik Dedik Adam Loki Çıktı !!! )

Vikings 4. sezon 4. bölümünün incelemesiyle karşınızdayım. Bir dizi bir bölümde ancak bu kadar yükselebilir. Taşlar yerine öyle bir oturuyor ki bütün saçma gelen şeyler artık mantıklı gelmeye başladı. Uzatmadan bölümün incelemesine geçelim.



Bu bölüm çok şey yaşandı. Rollo kısımlarını atlamak istiyorum şimdilik hikayeye bir etkisi yok çünkü, Björn savaşçılığını bir kez daha kanıtladı, Floki hakkında çok çok ilginç şeyler öğrendik, Ragnar Çinli'yle bişeyler yaptı kafalar bir milyon kimse bir şey anlamadı ve en sonda bu sezonki rakiple tanıştık. Kısa bir özetten sonra incelenmesi gereken kısımlara geçmek istiyorum.



Öncelikle Floki ve kahinin konuşmaları gözümdeki perdeyi ortadan kaldırdı. Floki'nin kim olduğuna dair önceki bölümlerde ufak ufak ipuçları verilmişti ama şimdi iyice gözümüze sokunca farkına varabildim. Öncelikle size vikipedia'dan aldığım tanrı Loki hakkındaki kısa bilgiyi paylaşacağım.

Loki karmaşık bir karaktere sahiptir. Diğer esir Tanrıları'na oyunlar oynayarak eğlenir. En önemli tuzaklarından biri kör Tanrı Hodr'ı kandırarak, Odin'in oğlu Balder'in öldürülmesini sağlamak olmuştur. Bu hareketinden sonra Odin'in kan kardeşlik bağından çıkarılmış,dünyanın derinliklerindeki bir mağaraya hapsedilmiştir.
Loki mağarada öldürülen oğlu Narfi'nin bağırsaklarıyla bir taşa bağlanmış olarak yatmaktadır. Tepesindeki sarkıtlara dolanmış dev yılanın ağzından akan zehir gözlerine damlamakta ama eşi Sigyn elindeki tahta kapla Loki'yi korumaya çalışmaktadır. Ancak kap dolduğu zaman, boşaltmak için uzaklaştığında Loki zehirden etkilenmekte ve bu da İskandinav inançlarında depremlere sebep olmaktadır. Bu ceza İskandinav mitolojisinde mahşer günü olarak adlandırılan Ragnarok'a kadar devam edecektir.

Teker teker ele alalım. Floki'nin karmaşık biri olduğunu biliyoruz. Loki ihanet ederek Balder'i öldürtüyor Hodr'a. Dizide de Floki Ragnar'a ihanet ederek Athelstan'ı öldürdü. Ve ardından Ragnar tarafından mağaraya hapsedildi. Dizide Floki'nin kızı öldü ve zehir yerine kafasına sular damlarken eşi tarafından korunuyordu. Daha ne kadar benzerlik olacak bilmiyorum. Kesinlikle Floki karakterinin Loki olduğunu düşünüyorum ben. Bilmiyorum insanlar daha önceden düşünüyor muydu ama ben yeni farkettim benim için bir aydınlanma oldu bu bölüm diyebiliriz.



Onun dışında en sonda gelen kral Finehair bu sezonki rakibimiz olacaktır diye düşünüyorum. O evlenmek istediği kadında bence Aslaug. Sanki tanışıtıklarına dair bir hava yakaladım ben o sahnelerde çok emin değilim yine de. Hele bir de Ragnar'ın yerine oturduğunda bi açıyla çekmişlerdi ki o anda bahsettiği kadının Aslaug olduğunu anladım. Önümüzdeki bölümler çok merakla bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler sonraki bölüm incelemelerinde görüşmek üzere.

Dipnot : Lagertha 15 saniyede hayat dersi verdi yemin ediyorum.


5 yorum:

  1. Bence loki falan değil çünkü flokiyi mağaraya bağlamadan önce sana tanrılardan gelen bir ceza vericem tarzı bişey söylemişti. Sadece flokinin athelstanı inançları doğrultusunda öldürmesine bir gönderme yaptığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Ragnar onun Loki olduğunu biliyor. Hatta ben Ragnar'ın Odin olabileceğini de düşünüyorum ama o çok saçmalamaya girebilir.

      Sil
    2. Odin değil de belki Odin'in soyu muhabbetleri daha gerçekçi veya mantıklı olabilir bu senaryoda.

      Sil
    3. Hatta ragnar öldüğünde bunu odin yaymıştı oğullarına

      Sil
  2. Vikings mi izlemek istiyorsun? İzlemek için tıkla: vikings izle

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler.