22 Nisan 2016 Cuma

Vikings 4. Sezon 10. Bölümün Ardından ( Who Wants To Be King !! ) Sezon Ortası Finali !!

Her şeyden önce ana sayfada sağ taraftaki ankete katılırsanız benim için çok iyi olur hangi diziye başlayacağıma bir türlü karar veremedim şimdiden teşekkürler.

Vikings sezon ortası finaliyle karşımızdaydı. İlk olarak şunu açıklığa kavuşturayım bu sezon finali değildi bu sezonun 20 bölüm olması planlanıyor dolayısıyla bu sezon ortası finali. Yeni bölümler 2016'nın son çeyreğinde gelecek o yüzden çok uzun süre beklemeyeceğiz yeni bölümleri ki bu harika bir şey. Sezonun şu anki geldiği yere kadar genel bir değerlendirme yapacaksak dizinin ruhunun değiştiği bir sezon izledik. Özellikle dini şeyler hakkında çok fazla bilinmeze düşmemizi istediler. Önceki sezonlar gibi sürekli savaşan bir toplumu anlatmaktansa bu sezon daha çok kişiler ve onların durumları hakkında bölümler ve sahneler izledik. Dolayısıyla bu sezonun ilk yarısı çoğu kişinin beklentilerini karşılamamış olabilir ama yine de Vikings Vikings'tir.

Benim bu sezon ortasına gelene kadar en çok beğendiğim şey olayın artık Viking-Frank çatışmasından çıkıp Rollo - Ragnar mücadelesine dönüşmesiydi. Özellikle bu mücadelede kahinin yorumlarının doğru çıktığını düşünürsek bu çok çok başından beri planlanan bir şeydi. Ama bu kadarını kimse beklemiyordu bence. Ragnar sırf Rollo'dan öc alabilmek için ne kadar insanı öldürttü öte yandan Rollo ise tüm ırkına ihanet etti. İşin garip yanı kimse bu olan bitenleri garipsemedi çünkü bana kalırsa bu yaşanacaklar taa 2. sezondan itibaren planlanmıştı.



İnsanlar bölümü anlatmamı pek istemiyor nedense yazılarda olmayan şeyleri anlatmamı istiyorlar ama bu şekilde yürümüyor bu inceleme yazısı yapmak. Diğer sitelere de bakarsanız özellikle yabancı kaynaklara teker teker tüm olayları yazıp o konuda kendi fikirlerini söylüyorlar ki bu da olması gerek şeydir. Ama bizde dizide 5. sezonda kimin öleceğinin söylenmesi isteniyor. Ragnar'ın nasıl öleceğini merak ediyorsanız google'a Ragnar Lothbrok yazıp King Aelle tarafından öldürüldüğünü öğrenebilirsiniz ya da Rollo'nun İngilizlerin atası olduğunu öğrenebilirsiniz çok zor değil. Bu paragrafı sırf bu tarz yorumlardan sıkıldığım için yazıyorum.

Tekrar sezona dönecek olursak bana göre en iyi sezon kesinlikle değildi. Ama şu sezon ortası finalinden sonra Ragnar'ın geri dönüşünü gördüğümde sezonun sonrası hakkında çok heyecanlandım. Sanki o kaybettiğimiz Ragnar geri mi geliyor diye düşünmeden edemedim. Sezonun geri kalanının çok daha iyi olacağından eminim.

Dizide genelde olduğu gibi uzun bir zaman atlandı tahminimce 6-7 yıl ileriye gitti. Ragnar'ın oğulları büyüdü ki bu dizinin ilerleyişi açısından çok güzel ne kadar çok önemli karakter o kadar iyi. Ama Ivar karakteri kesinlikle diziye damgasını vuracak şimdiden söylüyorum. 



Lagertha'yı göremedik hatırlarsanız savaşta yaralanmıştı umarım ölmemiştir. En büyük merak uyandıran soru herhalde şu an için o. Ama Lagertha'nın diziden ayrılmasını daha düzgün bir şekilde yaparlardı yapacak olsalardı dolayısıyla bence yaşıyor kendisi.

Peki tekrar Rollo - Ragnar savaşını mı göreceğiz sezonun devamında derseniz benim cevabım hayır olur. O ikilinin savaşı bitti ve Rollo kazandı. Asıl hedef bundan sonra kesinlikle Ragnar cephesinde İngiltere olacaktır. Rollo'yu dizinin içinde nasıl tutacaklar orasını kesinlikle bilmiyorum eğer olay İngiliz Viking çatışmasına dönüşürse.

Bjorn'un Akdeniz sevdası gerçeğe dönüşecek mi ? O da bana kalırsa şu an için mümkün değil gibi gözüküyor. Özellikle Ragnar'ın dönüşünden sonra sezonun geri kalanının hedefinin İngiltere olduğunu düşünüyorum.

Toparlayacak olursak farklı bir Vikings sezonunun yarısını izledik. Taht mücadelelerinden savaşlara savaşlardan uyuşturuculara kadar her konuda sahneler vardı. Ben bazı karakterlerin çabuk ortadan kaldırıldığını düşünsem de Ragnar'ın çocuklarının büyüdüğünü düşündüğümüzde dizinin ağırlığının değişmesi oldukça güzel. Yeni bölümler ekim gibi gelir diye düşünüyorum. O zaman kadar başka bilgiler olursa buraya yazarım görüşmek üzere okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.


14 yorum:

  1. Oldukça güzel bir yazı olmuş. Tebrikler

    YanıtlaSil
  2. 1.si Rollo ingilizlerin değil Fransızların atası hatta ismide Robert olucak
    2.si 6-7 yıl değil en az 10 yıl geçti çünkü magnus bebek iken şimdi 12 yaşına gemişti
    3.sü ve son olanı bu sezon sonu büyük ihtimalle ragnar ölücek,rollo kral olucak ve Büyük kafirler ordusunun olduğu döneme geçilecek yani dizi viking-ingiliz kapışmasına dönecek...

    Ayrıca Ivar ve ingiliz kralının torunu alfred tarihteki büyük kişilerdir bunu unutmayın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim baktığım yerde ingilizler yazıyordu. Şu var ki bu kişilerin çoğunluğu yarı mitolojik kişiler olduğu için farklı söylentiler olabiliyor. Magnus'un yaşının 12 olduğunu biliyoruz ama önceki yaşı hakkında çok kalıcı bir şey kalmamış benim aklımda o yüzden 6-7 yıl diyerek kendimce bir tahmin yaptım. Öbür dediklerimiz zaten uyuşuyor. Bir de şu var ki bence tarih çok fazla araştırılmamalı yine de bu dizi izlenirken çünkü olayın tüm heyecanı kaçıyor.

      Sil
    2. Kafa karışıklığını düzeltmek için yazmak istedim bunu. Rollo Normanların atasıdır. Normanlarda ana yurtları olacak Normandiya'da ve Papa'nın daveti üzerine gittiği Güney İtalya'da Bizans İmparatorluğu ve Arap Emirliklerini yenilgiye uğratıp bu bölgede kontluk ve sonrasında krallık kurup hüküm sürmüşlerdir. 1066 yılında Normandiya Dükü Piç William (Fatih William) ordusu ile kanalın karşısına geçip İngiltere'de Hastings Muharebesini kazanıp İngiliz Krallığı'nı ele geçirmiştir. Yani Anglo-saksonlar ile birlikte Normanlar İngiliz halkının atalarıdır.

      Sil
    3. Magnusa peder tacı takarken orda bi çocuk mu gördün yoksa bebekmi çocuk nerdeyse 4 5 yaşında vardı orda o yüzden doğal olarak 6-7 yıl civarı geçmiştir 10 fazla

      Sil
    4. Pederin tac taktığı Ragnar'ın oğlu Magnus değil, Athelstan ve Judith'in oğlu Alfred idi. Magnus Aethelwulf onu ve annesini kurtardığında hala bebekti.

      Sil
    5. arkadaşlar kraliçe Wessex saraydan oğluyla gizlice kaçarken Magnus bebek değildi yürüyordu 4-5 yaşlarında vardı

      Sil
  3. Meraba güzel bi yazı olmuş tebrikler. Vikingleri anlatan bi dizi daha var Last Kingdom diye orda da konuyu çok farklı işlemişler dizi de ragnar lothbrook var gene, sağlam bi dizi onu da yorumlarsan güzel olur aslında araştırmalarından dolayı dedim, çünkü o dizi de ragnarı floki diye bi herif öldürüyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi bu kişiler yarı mitolojik olduğu için kim nasıl yorumlarsa oralara çekilebilirler. Önerdiğin diziye de göz attım 8 bölümmüş zaten çok büyük ihtimal izlerim bu tarz dizilerin en kötüsü bile aşırı ilgi çekici oluyor. İnceleme yapma konusu biraz sıkıntılı şöyle ki şu an yaklaşık 11-12 dizi izliyorum ama sadece 4'ünün incelemesini yapıyorum bazılarında anlatılacak bir şeyler çıkmıyor bazılarını ise çok dikkatli izlemiyorum. Eğer diziden güzel bir öykü çıkarsa incelemesini yapmayı düşünebilirim.

      Sil
  4. 11. Bölüm fragmanı geldi!
    Lagetha gayet sağlıklı diri yaşıyor. Düşündüğün gibi Rolloyu hikayeye gene Ragnar tarafında bağlıyorlar. Ekim gibi değil de yaz gibi sezon 4b başlar muhtemelen. Çocukların oyunculuklari ivar dışında yetersiz buluyorum ki diziye yakışmamış hele Ragnar reisin son sahnedeki performansı gönlümün oscar ını aldı götürdü . Umarım diziden uzaklaşmaz Ragnar çünkü o kadar kabiliyetli duyguyu izleyiciye geçiren bu kalitede bir oyuncu daha yok bunu sanırım kendileride biliyordur. İvar belki ama yetersiz gibi duruyo. Birde ragnar in çocuğu böyle mi olacaktı tığ gibi ekmek mi yedirmemisler bunlara besin mi alamamış kralın çocuğu bu ne celimsizlik gerçekten bu konuda çok amatör davranmislar. Bak bjon e ayıboğan gibi adam yani mimik özürlü ama diziye yakışıyor. Son olarak ragnar in konuştuğu kafatası kimindi? :) saygilar sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle dizilerde genelde ekim civarı başlıyorlar oradan tahmin yürüttüm. Travis Fimmel'in oyunculuğu çok iyi bence de en iyi denilemez belki ama çok başarılı. Örnek vermek gerekirse Game Of Thrones'ta Peter Dinklage ( tyrion lannister )'ın oyunculuğu ezer geçer öyle bir oyunculuk yok yani kişisel o tarz değerlendirmeler. Öbür çocuklarla ilgili yorum yapmak için de çok erken daha. Konuştuğu kafatası da rastgele birinindi bence çok önemi olmayan bir sahneydi. O bölümün incelemesinde belirtmiştim bunu da. Teşekkürler güzel yorumun için.

      Sil
  5. Ragnar reis ölücek mi sence ? Bence herkes viki den baktı biliyor diye bi ali cengiz ceviriyolar 5. Sezon kadrosunda var sanırım ama athesthan gibi yapmasalar onu :( kafamda deli sorular

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler.