25 Nisan 2016 Pazartesi

Game Of Thrones 6. Sezon 1. Bölümün Ardından ( Lannisterların Yükselişine Hoşgeldiniz !! )

Game Of Thrones'un 6. sezonu sonunda başladı. Diziye 1. sezon 7. bölüm yayınlandığı gün başlamış biri olarak söyleyebilirim ki bu dizinin heyecanını yıllar dindiremiyor.5 yıldır bölüm bölüm bekliyorum ama hala içimde ilk günkü heyecan var. Bu sezona gelirsek klasik hiçbir şey olmadan 40 dakika geçen bölümlerden biriydi. Zaten bu dizinin doğasında bu var uyutuyorlar insanları uyutuyorlar sonra çat önemli birisi gidiyor. O yüzden bu sessiz hiçbir şey olmayan bölümler bu dizinin yapıtaşları.



Bu bölüm daha çok geçen sezon ne olduğunu nerede kaldığımızı anlatması için çekilmiş gibi geldi bana. Aradan 10 ay geçti insanları konuya tekrar ısındıralım diye düşünmüş olabilirler ki güzel de olmuş bence. Tabi 10 bölüm hakkımızın birini böyle doldurmaları konusunda çok da mutlu değilim orası ayrı. Bu bölümü konular birbirlerinden çok ayrı olduğu için paragraf paragraf inceleyeceğim.

Dizinin sırasıyla başlarsak ;

Jon Snow : Dizinin açık ara en sevilen karakteri 5. sezonun son sahnesinde öldürülmüştü. Yaklaşık 1 yıldır herkes ölmediğini öldüğünü düşünenler de geri geleceğini düşünüyordu ki bence öyle bir şey en azından bu sezon için olmayacak. Öldüğü konusunda bu bölümden sonra şüphe kalmadı. Geri dönmesi ise bu dizinin ruhuna aykırı bir hareket olur. Neden derseniz biz bu diziyi şaşırtmacalarıyla sevdik. Ama şu an herkes Jon Snow'un geri döneceğini düşünüyor çok bariz olanı bu dizi asla bize sunmadı dolayısıyla sırf bu algı yüzünden ben geri dönmeyeceğini düşünenlerdenim. Bu bölümde de o cephede çok bir şey olmadı. Jon'u öldürenler tahmin edildiği gibi başa geçti. Ama sonraki bölümde nöbette karışık olaylar olacak gibi orası umut vaadediyor şimdilik.

Sansa Stark ( Bolton ) VS Ramsey : 5. Sezonun son bölümüne geri gidecek olursak Sansa ve Theon kaleden aşağı atlamıştı. Onlarda ölmemişler zaten ölmeleri çok basit olurdu. Çok uzun zamandır konunun içinde gördüğümüz Brienne sayesinde Boltonlardan kurtulmayı başardılar. Ama Sansa ve ekibi için işler iyi gitmeyecek bu sezon bence. Sığınacak kimseleri yok Jon da öldükten sonra kuzeye gitmeleri neredeyse imkansız güneyde işler zaten karışık. Dizide durumu en kötü olan kişi şu an Sansa diyebilirim.



Cersei - Jamie Lannister : Bu ikiliye dikkat diyorum bu sezon. Lannisterlar'ın bu sezon öyle bir geri dönüş yapacağına inanıyorum ki tüm herkes şaşıracak tabi beni okuyanlar hariç. Neden derseniz son 3 sezondur Lannisterlar gücü ellerinde tutmalarına rağmen en kötü şeyleri yaşayan taraf oldular hep. Starkları geçiyorum o aileye yapılan kimseye yapılmamıştır. Bu kızlarının ölümüyle birlikte Cersei ve Jamie'nin sonunda birlik olduğunu görüyoruz. Lannister'ların ünlü sözü Lannisterlar borçlarını daima öderin bu sezon Lannisterlar düşmanlarının hesabını daima sorara dönüşeceğine inanıyorum.

Margaery Tyrell ( Lannister ) : Dizide durumu en kötü olanlardan biriside Margaery. Neden derseniz gücün tekrrar Cersei'nin eline geçeceğini düşündüğüm için o zindanlardan çıkmasının zor olduğunu düşünüyorum. Bana kalırsa bu sezon içinde ölecek.

Dorne'lular : Dorne'daki aile içi isyan çok beklendikti. Özellikle Myrcella'yı öldürmelerinden sonra haberin krala gitmesini engelleyeceklerini düşünüyordum ki onlar direk kralı engellediler bu da bir tercihtir saygı duymak gerekiyor. Ama şu var ki Dorne da artık bu savaşta bir taraf bana göre.



Tyrion Lannister : Dizideki favori karakterim tek kelimeyle inanılmaz. Bu bölümde 3 dakikada 30 yıllık hayat dersi verdi. Dizi için öyle önemli bir karakter ki. Bir şekilde her zaman en önemli adam olmayı beceriyor. Ve Daenerys'in kaçırılmasından sonra koskoca bir şehir onun ellerine kaldı. Bu sezon Tyrion'ın sezonu olmasa bile çok önemli işler yapacak. Özellikle Ejderhaların Annesinin kurtarıcısının bir şekilde o olacağına inanıyorum.

Daenerys Targeryan : Geçen sezon öyle bir yerde bitmişti ki ne olduğunu anlayamamıştık Khaleesi'ye. Eski dostları tarafından esir alınmış meğerse. Onunda kaderi çok karışık özellikle bu sezon. Bu bölüm özelinde konuşacak olursak her zamanki gibi harika bir karakter. Bana göre dizinin sonuna kadar dizide kalmalı. Ona da çok kısa yer vermişler ilk bölüm itibariyle orada da cesaretini gösterdi bize. Tabi ejderhası olup esir halde kalması da biraz ironik.

Arya Stark : Ana hikayeden kopalı baya oldu Arya. Kendi yolunu çiziyor gibi geliyordu bana. Kör kalması filan sadece olayı dramatikleştirmek veya uzatmak için bir araç. Hepimiz biliyoruz ki Arya oradan çıkıp suikastçi olacak. O yüzden dizinin Arya ile olan kısımları bana çok sıkıcı gelmeye başladı özellikle son sezondan sonra.

Melisandre : Herkesin sevmediği karakterken Jon Snow'un öldürülmesiyle  yine o sevmeyenlerin umut kapısı olmuş karakter. Herkes son sahne hakkında konuşmuş ama bana konuşulacak çok bir şey varmış gibi gelmedi. Kadın canavar doğurduydu kendini genç mi gösteremeyecek ? Bir de gençliğini Jon Snow'u iyileştirmek için verdi diyenler var yok artık. Şu hikayelerde ölümden geri gelme 1 kez oldumu tüm heyecan kaçıyor. Kim ölse nasılsa geri gelebilir mantığının yerleşmesi çok kötü. Konuya dönersek Melisandre bu dizinin en önemli karakterlerinden biri ve onu da bu sezon zor günler bekliyo gibi gözüktü ilk bölümün ardından.

Bran - HODOR : Bran'den ve öbür ufak çocuktan adını bile unuttum çok uzun zamandır haber yok. Acaba diziden farkettirmeden onları çıkardılar mı bilmiyorum. Hodor hakkında denilecekler belli zaten HODOR HODOR HODOR !

Tam bir bölüm incelemesi olmadı ama bölümde buna pek müsait değildi. Genel olarak karakterleri yorumlamaya çalıştım. Bu sezon kesinlikle Lannister'ların sezonu olacak. Okuduğunu için teşekkürler haftaya görüşürüz takipte kalın.

Dipnot : Fragman gibi sezon içinden bilgi veren şeyleri izlemiyorum olayın tüm eğlencesini kaçırıyor. Dolayısıyla oralarda yayınlanan şeyleri bilmiyorum ona göre yorumladım.




7 yorum:

  1. Yorumunu çok beğendim. ama tam hatırlamıyorum arya stark ı bir mağaraya getirmişlerdi, hatta o mağaraya tazı da gelmişti ve tazıyla liderleri kapıştılar. tazı liderlerini öldürdü, ama liderin yaveri konumundaki bir şahıs ona bişeyler yaptı ve tekrar canlandı adam. ve onlarda ateş tanrısına tapıyorlardı. herkesin konuştuğu gibi, o adamı diriltebilen sıradan biri gibi görünüyodu, kaldı ki kızıl kadının güçlerini biliyoruz bence diriltecek. ama şöyle bi durum da hissettim, gülebilirsiniz :) kapak fotosunda ak gezenlerden biri ayakta ve brandan da önünde ve ak gezenin bir eli brandan ın omuzundaydı, jon snow en son yanlış hatırlamıyorsam ak gezenlerin lideri olan birinin gözleriyle karşılaşmıştı denize doğru açılırken. jon snow bir akgezen komutanı olabilirmi ? ve brandan ın özel güçlerini kullanarak jon snow u kendi saflarına çekip birlik olabilirler diye düşünüyorum. ve dahası ben diziye başladım başlayalı o sakat çocuk brandan dan o kadar çok şey bekliyorum ki, bence kilit noktası olucak bu sezon mu olur bilmiyorum ama o çocuk çok şeyler yapacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bran hikayenin çok dışından kaldı bana göre. Bir ara Jon'la karşılaştıkları bir kule sahnesi vardı. Orada ben diziye bağlayacaklar sanarken bir anda diziden yok ettiler karakteri. Geçen sezon hiç görülmedi bran zaten. dolayısıyla bran hakkında şüphelerim var. tabi birileri fragmanda gördüğünü söyledi prensip olarak fragman izlemediğim için bilemeyeceğim ama Branin önemli biri olduğu kesin zaten. Onun dışında teorin fazla uçuk bu dizi için bile. Jon'un en azından bu sezon dizide olmayacağına inanıyorum ben.

      Sil
    2. Zaten bu sezon özellikle Brandan üzerine yoğunlaşılacağını okumuştum bir yerde kitaptada öyle geçiyordu diye hatırlıyorum. Ayrıca yapımcılar Jon'un ölü olarak bu sezon bölümlerde olacağını açıklamışlardı dirilmesi biraz zor gibi görünüyor. İnşallah ters köşe yaparlar :)))

      Sil
    3. evet Anıl Yılmaz haklı olabilirsin. ama bu dizi herkesi hep ters köşeye yatırdı zaten şu an bile neler olucağını tamamen kestiremiyoruz. en sevilen karakterler bi anda beklemediğin zamanda tak gidiyo :) o yüzden bekleyelim izleyelim. Yanlız kesin inandığım bişey var ki o da arya stark jon snow ve bran 3 lüsü kesinlikle çok iş yapıcaklar. bide ned stark falan hepsi tekrar oynayacak bence çünki arya starkın bulunduğu yerde onların hep ölü yüzleri var arya yüzleri takıp bişeyler yapabilir dolayısıyla gerçek karakterler oynayacak tabi :)

      Sil
  2. Bu sezon Lannister'ların yükselişi felan olmayacak bana göre. Çünkü Dorne'nun başına savaş isteyenler geçti ve şu zehirleme olayı. Lannisterlar ve Dorne arasında bir savaş olacak ve bu savaş iki tarafı da yorucak özellikle Lannisterlar. Savaş olmasa bile Tywin'in ölmesiyle otorite boşluğu çıktı, Jaime zaten evlenemez varis olamaz. Şu yeni kralın eli amcasından iş çıkar gibi ama yine de eski güçlerini kaybettiler. Bu sezon Stark'ların sezonu olsun istiyorum. :) The North Remembers. Freyler ve Boltonlar hesap vericek.

    YanıtlaSil
  3. Bu sezon Stark Hanesinin sezonudur!Herkes bilsin,duysun geliyorlar.(Kış geldiğinde sadece kurtlar ulur)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klasik her sezonki Stark muhabbeti. Hep öyle deniyor sonra her sezon aile biraz daha parçalanıyor :)

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.