1 Nisan 2016 Cuma

Vikings 4. Sezon 6. Ve 7. Bölümlerin Ardından ( Muhteşemlik Ve Hayal Kırıklığı !! )

Vikings'in 7. bölümünün ardından bir şeyler konuşmak için sizlerleyim. Geçen hafta diziyi izlemeyi unuttum nasıl oldu hiçbir fikrim yok, o yüzden son 2 bölümde neler oldu neler olacak onları konuşalım istiyorum.

Başlamadan önce söylemek istediğim birkaç şey var. Dizi özellikle bu sezon çok büyük bir evrim geçirdi benim gözümde. İlk sezonlarda hatırlarsanız mistik yada dini diye tanımlayacağımız şeyler vardı ama bunlar kafamızda çok fazla soru işareti oluşturmuyordu. Hikayeler anlatılıyor, iskandinav mitolojisiyle ilgili mitlerden bahsediliyor ama bu bahsedilenler hiçbir zaman bölümlerin önüne geçmiyordu. Hatta bu din konularında en arada kalmış olan ve en çok konu edilen kişi Athelstan'ı bile kadrodan çıkarttılar. Bu sezona geldiğimizde ise Harbard konusu neredeyse tüm bölümlerin önüne geçiyor diyebiliriz. Oldukça güzel başlayan bir savaş, kuşatma bölümü izlememize rağmen herkesin aklında kim bu Harbard, Floki ile ne gibi bağlantısı var gibi sorular var. Bu bana kalırsa dizinin tarz olarak değiştiğine örnek teşkil ediyor. Ve daha büyük değişikliklerin geleceğine inanıyorum onlara da yazının ilerideki bölümlerinde yer vereceğim.



Bana kalırsa çok kötü bir 5. bölümün ardından Paris'e yeniden saldırı hazırlıkları ile dizi olması gereken çizgiye geri döndü. Bir yandan da Harbard'ı tekrar hikayenin içine katarak üst paragrafta bahsettiğim mistik yönü diziden koparmadılar. 6. Bölümle ilgili akılda kalan sahneler Ragnar'ın geçmişe ait anılarının gösterildiği ve tabiki Rollo'nun düşman tarafına geçtiğinin öğrenilmesiydi. Bu haftaki bölüme geldiğimizde söyleyebileceğim tek şey ben bu dizinin savaş sahnelerini seviyorum ve beğeniyorum. Bu tarz dizileri sevdiğim ve çoğunu da takip ettiğim için bu konuda haklı olduğumu da biliyorum. Çok sık karşılaştırıldıklarından GoT'un örnek verecek olursam bence savaş sahneleri o dizidekiler ezip geçer. Tabi değinilmesi gereken daha çok şey var işte şimdi onlara geçelim isterseniz.

Ragnar'ın '' ilaç '' hastalığı bildiğiniz uyuşturucu yani diziye çok fazla etki yapmaya başladı. Gerçekte böyle bir olay var mı yok mu onunla ilgili bir bilgi bulamadım. Hatta Çinli kızla Ragnar'ın hikayesini bizim eski Türkler'e benzettiyorum. Nasıl Çinli prensesler bizim kağanları, hakanları kandırıp devleti parçalıyorsalar sanki bu Yidu da aynı böyle.



Rollo'dan nefret mi ediyorum yoksa Rollo'yu takdir mi ediyorum o konuda çok kararsızım. Bir taraftan tüm dostlarına ailesine milletine ihanet etmiş oluyor ama öbür taraftan yeni ailesini dostlarını korumuş oluyor. Ama oradaki asıl sorun Rollo'nun kahraman olmak istemesi ve sürekli kardeşinin ardında kalmış olmanın verdiği eziklik hissi. Çok büyük bir savaşçı olarak geçiyor ama elinde hiçbir şeyi yoktu. Çok fazla suçlamamak gerekli bence. Ayrıca Rollo tarihte gerçekten çok büyük bir isim olarak karşınıza çıkıyor biraz araştırırsanız. Demek ki kendi için aldığı kararlar doğru ki böyle büyük bir isim haline gelmiş.

King Harald konusuna gelirsek savaşın kaybedilmesine en çok sevinenler o ve kardeşi. Çünkü geldiği ilk bölümde niyetinin Ragnar'ın yerini eline geçirmek olduğunu söylemişti. Biliyorsunuz ki bu tarz savaşçı toplumlarda itibar ve güç her şeydir. Ve Ragnar bu yenilgiyle itibarını kaybederken onun yerine geçmek isteyenler için büyük bir fırsat doğdu diyebiliriz.

Bir diğer merak edilen soru ise Lagertha ölecek mi ? Bu konuda fikrim çok net kesinlikle hayır. O halde çocuk ne olacak derseniz işte orası hakkında en ufak bir fikrim yok. Şu ana kadar kahinin dizide yaptığı tüm kehanetler doğru çıktı dolayısıyla çocuğun doğmayacağından neredeyse eminim gibi ama Lagertha'nın öleceğini de zannetmiyorum.



Harbard konusu benim kafamı çok kurcalıyor. Çünkü bir türlü taşları yerine oturtamıyorum. Hele bu bölümdeki Floki'yle olan benzetme sahneleri kafamı daha da allak bullak etti. Floki'nin Loki olduğunu düşünüyordum, Harbard'ın da Odin. Ama böyle bir durumda nasıl o tarz bir benzetme yapılabilir bir fikrim yok. Bir de Loki'nin şekil değiştirme yeteneğinin olduğunu biliyoruz. Acaba diyorum Loki yine ikili oyunlar mı yapıyor napıyor belli değil. Çok kafam karışık o konuda. Ayrıca iskandinav mitolojisine çok hakim olmadığım için de çok atıp tutmak istemiyorum.

Son olarak bölüm sonunda Ragnar'ın geri çekilme kararı aldığını öğrendik. Öyle olacağını biliyordum çünkü dizi History'de yayınlandığı için tarihe uyabildikleri çerçevede uyuyorlar. Dolayısıyla tarihte de olduğu gibi  artık Paris'ten vazgeçip yeniden İngiltere üstüne saldıracak Ragnar ve sezon 5'in sonunda Ragnar'ın öleceğini düşünüyorum. Bu sezonla ilgili düşüncelerim ise  artık olay Ragnar ve King Harald arasındaki taht kavgasına dönecek gibi geliyor.

Hem bölümlerin hem de dizinin genel bir incelemesini yaptığımız güzel bir yazı oldu. Umarım sizler de keyifle okursunuz. Ayrıca yazılarımdan anında haberdar olmak için sağ kısımdan beni veya siteyi takip ederseniz kazanan kesinlikle siz olacaksınız. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.

Dipnot : Ragnar'ın sonda konuştuğu kişinin önemli biri olduğunu düşünmüyorum sadece ölü birisi o kadar.


4 yorum:

  1. Meraba, bariz olanı yani herkesin görüp anladığı şeyleri yazmışsın. Her vikings bölümünün altına çok önemli bilgiler diye yorum yapıyosun ama dizinin bize anlattığı hikayeyi tekrar ediyosun. Ya bilinmeyen şeyler hakkında yorum yap ve bize biraz gerçek tarihte neler olduğundan, senaristlerin ve yapımcıların anlatmak istediklerinden ya da ne kendini vaktini çal böyle yorumlarla ne de bizim. Tabi bunlar benim görüşürüm, iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerilerin için teşekkürler dikkate alacağım.

      Sil
  2. Aynı şekilde farklı bir bilgiyi ve ya görüşü okuma amacıyla girip girdiğimle kalıyorum. Hüsran.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok güzel bir yazı fakat benden önce yazan arkadaşlara katılıyorum, özetin dışına çıkman gerekir. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler.