18 Mart 2016 Cuma

Vikings 4. Sezon 5. Bölüm İncelemesi ( Bu Nasıl Bir Dizi Böyle !! )

Vikings'in 4. sezon 5. bölüm incelemesiyle karşınızdayım. Ne anlatıcam ne söyleyicem hiçbir fikrim yok. Herkes öyle ayrı kafada ki Çinli'yle Ragnar bir ayrı fantazi dünyasındalar, Rollo ona neler söyleyen kızla ne halde, bir kral geldi adamlar anında Paris hazırlıklarına başladılar, Lagertha evlendi sonra adamı öldürdü, İngiltere kralı geliniyle evleniyor, Bjorn desen bambaşka kafada bu kadar saçmalık bir bölümde çok çok fazla.



Öyle bir bölüm izledik ki olayların trajikomikliği karşısında her sahnede kahkaha atan bir ben olamam. Çinli kadınla Ragnar'ın her sahnesi öyle garipti ki napıyolar ne ediyorlar onu bile çözemedim. Başka kral gelmiş senin ülkene Ragnar nelerle uğraşıyor. O kadar çok dizi izledim, o kadar çok saçmalıklar gördüm ama 40 dakikaya bu kadar fazlasını sığdırabilenleri ilk defa görüyorum.

Sonraki bölümde neler olacak filan onları konuşmamız lazım normalde ama hiçbir şey mantıklı ilerlemiyor ki ne anlatayım ben size. Diyorum savaş olacak adamlar birbirini takmıyor, çocuk çocuğun kafasını kopardı kimsenin çıtı çıkmadı. Eğer gerçekten Vikingler böyleyse nasıl bir toplummuş onlar. Ama değillerse eğer o zaman çok büyük kötülükler ediliyor insanların hatıralarına.



Haftaya düzgün adam akıllı konuşulacak bir şeyler olursa konuşuruz. Herhalde sonraki bölümde Çinli kadın Ragnar'ı öldürür, Rollo Fransa kralı olur, öbür tarafta gelininden çocuğu olur öyle ilerleriz diye düşünüyorlar. Sonraki bölümde görüşmek üzere okumaya katlandığınız için teşekkürler takipte kalın.

Dipnot : Aslaug'la Floki bir şeyler planlıyorlar ama ne ?
Akıllılar için dipnot : Bende biliyorum Lagertha'nın ettiği yeminleri.


4 yorum:

  1. Bunun adı inceleme değil. Hiç bir detayı, sahneyi ele alıp da üstünde durmamışsın. Kritik yapmayı öğren. Tek söylediğin "what the fuck was this?! what the fuck was that!? ridiculous!" Saçmalık falan diyorsun işte yok o kadar dizi izledim de görmedim bu kadar saçmalık falan. Bu bölümü ilk izlediğinde geçirdiğin şoktan kaykaklanıyor. "İnceleme" yazmaya başlamadan önce bi düşün ben ne izledim diye bi süzgeçten geçir. Orada burada her bölümün altına link atıyorsun bari düzgün bir inceleme yap da okuyalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şey olsaydı adam akıllı incelerdim. The Flash Arrow incelemelerime bir göz at istersen. Neredeyse Flash'ta 3-4 bölüm üst üste tüm senaryoyu bildim. Kritik yapılacak sahneleri göster senin için açıklarım ayrıca. Herhalde Ragnar'ın kadının ayaklarını yalamasını izlemek çok hoşunuza gidiyor. Yorumlarınız için teşekkürler.

      Sil
    2. İnceleme tahminlerden ibaret olmamalı. O sahneyi benim yorumumla nasıl ilişkilendirdin anlamadım. Adam akıllı birçok şey vardı aslında. Mesela diğer bölümlere dayanarak ragnarın neden mala bağladığını açıklayabilirdin saçma diyeceğin yerde. Şöyle güzelce bir özet geçebilirdin okuyanların aklında sahneleri canlandırmak için ve ardından fikir ve görüşlerini belirtebilirdin, bölümdeki anahtar sahneleri ele alıp tahminde bulunabilirdin. Hakkını vermek lazım tek başına onlarca yazı yazıyorsun tek bir incelemene bakarak yazma kabiliyetin hakkında yorum yapamam ama çabanı takdir ediyorum. Bu bir inceleme değil ama. Bak aşağıdaki link bir inceleme ingilizce biliyorsan. Onun kadar iyi yazmanı beklemiyorum elbette ama en azından fikrin olsun. Belki tarzın böyledir bir şey diyemem ona. Kolay gelsin.

      http://www.forbes.com/sites/erikkain/2016/03/18/vikings-season-4-episode-5-review-dont-you-mess-with-lagertha/#1f3c5409436f

      Sil
    3. Benim bakış açıma göre bu bölümde incelenecek bir şey yok. Yaklaşık 50-60. bölüm incelemem ve bunu 2. kez yapıyorum. O sitelerdekilerin hepsini okumaya çalışıyorum lakin çok uzun onlar. O kadar uzun ayrıntılı incelemeleri kimse okumuyor bizim ülkemizde. O yüzden kilit noktaları ve tahminleri yazıp bitirmek daha geçerli. İnceleme değil konusuna gelirsek aslında ben başlığa inceleme yazmıyordum lakin google indexlerken bu şekilde daha üst sıralara koyuyor. O yüzden inceleme diyorum yoksa bölüm ardından düşündüklerimden ibaret tüm bu yazılar. Tekrar teşekkürler.

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.