13 Eylül 2015 Pazar

Dünden Bugüne Tüm Bilgisayar Oyunu Geçmişim

Blogda yazılması en uygun şeylerden biri herhalde budur. İlk bilgisayarı almamdan daha öncesine dayanan bu hikayeme başlıyorum.

İlk oynadığım bilgisayar oyunu Mario'ydu. Annem bilgisayar öğretmeni olduğundan ve arada derslerine beni de götürdüğünden orada gidip oynama alışkanlığım olmuştu. Çok büyük ihtimal ilk oynadığım bilgisayar oyun Mario yani sene 2001-2002.

Daha sonra hatırladığım ve bağımlısı olduğum oyun Pinball'dı. İlk bilgisayarımı aldığım tarih olan aralık 2003'te başlamıştım oyuna. Çok fazla anlamadığımdan oyunlardan Windows'un içinde yüklü olan bu oyuna kafayı takmıştım. Ondan sonra elime nereden geçtiğini hatırlamadığım bir şekilde FIFA2000'e başlayıp bağımlı oldum. Hatta parmaklarım yetimediğinden E yani hızlı koşmaya kardeşim basıyordu öyle oynuyoduk güzel zamanlardı.

Sene 2005 civarına geldiğinde biraz interneti filan çözmüş, gezginler ne bileyim inndir'den demo oyunlar indirip oynamaya başlamıştım. O zaman Super Soccer Manager 2005 oynuyordum ki kafayı yemiştim tek kelimeyle o oyunla. Çok basit bir simülasyon oyunu olmasına rağmen kardeşimle birlikte kaç saat oynadık hatırlamıyorum bile. Bir de o zamanlar Age Of Empires serisine takmıştım kafayı yaklaşık 200 saat oyun süremde vardır o zaman kadar çıkmış versiyonlarında.

Bir sene sonra ortaokula geçtim ve Gladiatus çılgınlığı başladı bende. Öyle ki haraya bırakmak vardı 8 saat karşılığında gold veriyordu uyku düzenimi okul düzenimi her şeyi ona göre ayarlamıştım. Yavaş yavaş ama çok başarılı olarak 47 levele kadar geldikten sonra oyuna gelen yeni yamaların dandikliğinden oyunu bırakmıştım.

Asıl olay 6. sınıf bitip 7'ye geçtiğimde başladı. Yaklaşık 5-6 yıl deli gibi oynadığım Metin2'yle o zaman tanıştım işte. İlk hesabım savaşçıydı hatta adını Gladiatus'taki klanımın adı olan The Lejyoner yapmıştım. Zar zor 41 level yaptıktan sonra hesabım soyuldu. Ondan dolayı TR serverını bırakıp PvP serverlarından takıldım çok uzun süreler ki pazar dakikalarını çıkarırsak yaklaşık 150 gün oyun zamanım vardı. Öyle bir manyaklıktı ki bendeki 7. sınıfta SBS vardı bizde sabah oraya gitmeden önce zaman kaybı olmasın diye pazar açıp öyle gitmiştim sınava. Sonra koskoca sınavda 4 yanlış yapınca herkes şok. Zeki olmanın faydaları siz denemeyin patlayabilir eheheh.

Yine bu Metin2 oynadığım sıralarda FutbolCup diye bir browser oyununa da kafayı takmıştım. Onuda en az 2-3 yıl oynadım ama başarılabilecek her şeyi başardıktan sonra o da daha fazla sarmadı bıraktım.

Sene 2010-2011'e geldiğinde artık Metin2'den de bıkmış olarak hayatıma devam ediyordum. Genellikle FM2008 oynuyordum ki kaç saat oynadığım hakkında en ufak bir fikrim bile yok. Ama o zamanlar biraz daha okul dizilerle geçti gibi. Bir ara Cs 1.6'ya da sarsam da inanılmaz kötüyüm Cs'de o yüzden çok uzun sürmedi o macera.

2012-2013 YGS LYS temposuyla ne yaptığıma dair bir şey hatırlamadan geçti. Ama tek hatırladığım Lys Mat sınavından 1 hafta önce League of Legends'a başlamıştım. Ne salaklık ama belli değil. LoL'ü şu 2 yıldır çok sıkı takip edip çok sık oynadım. Ama bu yaz laptopımın artık aşırı ısınmasından dolayı oynayamıyorum yeni bilgisayara geçince devam edebilirim.

Bu sıralara gelince genelde Hearthstone oynayıp zaman geçiriyorum. Çok bir şey başaramadım daha oyunda ama bu ay iddialıyım olacak bir şeyler.

Hayatımın bir dönem her şeyi olmuş oyunların hepsi bunlar herhalde. Oynadığım oyun sayısı çok fazla olsa da bunlar günlerimi gecelerimi harcadıklarım. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.