28 Mayıs 2016 Cumartesi

Türkiye'ye İdam Cezası Gelmeli/Gelecek/Gelebilir Mi ?

Blogumun genel havasına uymasa da bu konuda birkaç şey söylemek istiyorum. Özellikle her olaydan sonra gündeme gelen bu konu hakkında insanların çok büyük çoğunluğunun ( %95'i gibi ciddi bir kısmından bahsediyorum ) yanlış düşündüğünü düşünüyorum. Eğer yazımı sonuna kadar okursanız size benim penceremden bakmanız için bir yol açacağım.

İlk olarak bu idam cezası muhabbeti nereden geliyor ona bir göz atalım. Ülkemizde ortalama veya belki biraz üstünde cinsel saldırı suçları işlenmekte ve her bu suç işlendiğinde zanlı hakkındaki en ufak bir haberle ülkemiz insanının idam gibi cezalara hükmettiğini görüyorum. Bir de terör suçlularına yönelik bu tür ceza eğilimleri çok fazla. Düz mantıkla bakacak olursak bu kişilerin idam edilmesi belki topluma faydalı olabilir ama duyguları bir kenara bırakıp aklınızla düşünebilirseniz ne büyük tehlikelere neden olabileceğini görebilirsiniz. Örnek vermem gerekirse; bir düşmanınız var ya da biri size bir şekilde çelme takmak istiyor. Size yapacağı bir oyunla sizi suçsuz olduğunuz bir durumda dahi taciz suçlusu yapabilir. Bunun binlerce yolu var çok zor bir şey değil. Gerçk hayatta yaşanmış bir örnek vermem gerekirse ünlü hip hop şarkıcısı Tupac Amaru Shakur yanılmıyorsam 1993 senesinde bir kadınla otelde birlikte oluyor ardından kadın gidip ben henüz 18'i geçmedim bana tecavüz etti diye dava açıyor. Sonucunda Tupac hapise giriyor. Gördüğünüz gibi eğer idam cezası olsaydı bu şekilde  haksız yere hayatınızdan olabilirdiniz. Şöyle düşünün 99 kişi cinsel saldırı suçunu işlemiş ve cezası olarak idam edilmiş olsun yüzüncü kişi ise işlemediği bir cinsel saldırı suçundan dolayı idam edilmiş olsun bunun sorumlusu kim olacak? Ben size söyleyeyim o idamı isteyen herkes o suçsuz insanın katili olacaktır. Hatta daha da büyütelim olayı 500.000 kişi de 1 kişi suçsuz olsun yine o idam cezasını getirenler/getirmekte yardım edenler/parmağı olanlar o kişinin katili olacaktır. 1/500.000 çok az gibi gözükse bile 10 yılda gerçekleştiğini düşürsek bu olayın ülkemizde 160 kişi boşu boşuna sizin yanlış düşünceleriniz yüzünden hayatlarından olacaktır.



Olayın ikinci perdesinde ise ceza vermenin amacının kişiyi sosyal hayata tekrar katmak olduğunun unutulmasıdır. Yani devlet kişiyi cezalandırmak için değil onu tekrar toplumun bir parçası yapmak için belli cezalara hükmeder. Tabi bir insanı öldürmekle onu topluma katmak arasındaki farkı görmek de lazım. Ha siz diyorsanız ki onun yaşamaya hakkı yok size derler ki sen kimsin de onun yaşamaya hakkı olmadığına karar veriyorsun? Bu düşünceler 2000 yıl önce de kaldı belki daha da eskide. İnsanlar bir şekilde bu iradelerini devlet adı verilen sosyal yapılara devretti diyor birçok düşünür. Dolayısıyla ölümün bir ceza olduğunu düşünmek bana kalırsa yapılacak en büyük hatadır. 

Bir de idam edilmeli diyenler var en sinir olduklarım. Sen aç bir TCK'yı bak bakayım idam cezası diye bir şey var mı? Eğer bakmaya niyetli değilseniz diye ben size söyliyeyim TCK 3. kısım 1. bölüm madde 45/1 ''Suç karşılığında uygulanan yaptırım olarak cezalar, hapis ve adli para cezalarıdır.'' diyor. Hukuk devletinde yaşayan birisinin nasıl olur da hukuk dışı bir fiili önerebildiğini anlayamıyorum ben bir şekilde. Ayrıca anayasamızın 17. maddesinin 3. fıkrasında kimse insan haysiyetiyle bağdaşmayan bir cezaya veya muameleye tabi tutulamaz diyor. Bu maddeler varken nasıl siz bir erkeği hadım edeceksiniz ya da öldüreceksiniz. Ha yarın bişey olur anayasa değişir, TCK değişir o zaman idam cezası gelebilir ama öyle bir şeyin olmasının Türkiye'nin şu anki politikasına ne kadar ters olduğunun herkes farkındadır zaten. Dolayısıyla o gelebilir rüyasından uyanmalı herkes.

Peki Amerika'da birçok eyalette uygulanıyor diyebilirsiniz ya da başka büyük ülkelerde? Ben oradakilere de karşıyım şu algı oluşmasın kimsede- ben Türkiye'ye idamın gelmesini istemiyorum gibi- ben tüm dünyada idam diye adlandırılan bir cezanın olmasına karşıyım. Ölüm bu dünyaya hiçbir zaman fayda getirmemiştir. İnsanoğlu yüz binlerce yıldır savaşıyor ölenler öldükleriyle kalıyor olan arkada bıraktıklarına oluyor. Bir kişiyi öldürerek cezalandırmak sizi adaleti uygulayan kişi değil katil yapar. Bunun adı devlette olabilir, kralda ya da sıradan bir insan. Benim gözümde hepsi aynı suçun failidir.

Lütfen bir kişiyi öldürme kararını bir yere yazmadan önce bile düşünün. Çünkü düşünceler dünyadaki en gerçekçi oluşumlardır. Bugünkü düşünce yarın gerçeğe dönüşebilir ve sonradan ne kadar büyük bir hatanın içinde olduğunuzu anlayabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim bir yerlerde kendimi kaybedip karşıt düşüncede olanlara sataştım o kadar olur kusruma bakmayın.


1 yorum:

Yorumunuz için teşekkürler.