16 Mayıs 2016 Pazartesi

Game Of Thrones 6. Sezon 4. Bölümün Ardından ( Ateşteyim Ateşte :)) !! )

Game Of Thrones'un bu sezonki 4. bölümüne geldik. Çok çabuk geçiyor daha yeni başlamıştı sezonun ortasına geldik. Önceki bölümde olmasını beklediğim olaylar bu bölümde oldu. Onun dışında Littlefinger sonunda diziye geri döndü. Bana göre dizide kesinlikle bulunması gereken karakterlerden birisi ki bulunacaktır da. Onun dışında geçen bölümün incelemesinde bahsettiğim Jon Snow Ramsey Bolton karşılaşmasını göreceğimiz bu bölümle birlikte kesinleşti. Ve finale gelirsek Khaleesi'nin alevlerin içinden çıkışı inanılmazdı. Dizideki taht mücadelesi bana kalırsa şu an çok ikinci planda herkesin başında başka sorunlar var ve ben bu halini daha çok sevdim.

Her zamanki gibi dizideki sıraya göre olaylara göz atmaya başlayalım.

Bölümü Jon Snow ve Sansa'nın buluşmasıyla açtık. Çok uzun zaman sonra iki Stark'ı ( Jon büyük ihtimal Targeryan orası ayrı da yetişme anlamından bakın ) yan yana görmek güzeldi. Hatta geçmişten bahsettikleri sahnelerde ne kaqdar çok şeyin değiştiğini farkettim. Bir kalenin içinde yaşayan kardeşlerden şimdiki hale gelene kadar ikisi de çok şey yaşadılar. Ramsey'le olan savaşları bana kalırsa sadece onlar savaşırsa yenilgiyle sonuçlanacak ama Starklara sanki bu sezon başka şekillerle fırsatlar tanıyacaklar nasıl olacağını bilmiyorum. Belki de bu sezon bir Stark iyi bir şey yaşar belli mi olur! Biraz sonra Littlefinger'da bu konudaki görüşlerimi anlatacağım.



Littlefinger bu sezon ilk defa gözüktü iyi ki geri döndü. Eğer o olmazsa yukarıda dediğim gibi Starkların şansı sıfır kesinlikle. Peki onun olması Starklara fayda mı sağlayacak orası kuşkulu. Catelyn Stark'a olan aşkı yüzünden onlara yardımcı olduğunu düşünüyordum ben hep ve onu öldürenlerden intikam almak için. Ama Sansa'nın başına açtıklarından sonra onun kendisinin de söylediği gibi kendinden başka kimseyi düşünmeyen biri olduğunu düşünüyorum. Savaşta galip bile gelse bir şekilde gücü eline geçirmeye çalışacağını düşünüyorum. Tabi tüm bunlardan bahsederken Catelyn Stark'ın hayatta olduğuna dair teorilerin hepsini görmezden gelerek düşünüyorum. Eğer o karakter diziye bir şekilde geri dönerse işler değişebilir.

Tyrion bu bölüm ateşle oynadı bana kalırsa. Khaleesi kurtuldu gerçi ama yine de onun asla onay vermeyeceği bir şey yaptı. Köleliğe yaptığı yaklaşım aslına bakarsanız günümüz dünyasında da uygulanmış bir gerçeklik. Ama şu var ki gerçek dünyada köleler bunun için ayaklandı bir şeyler yaptı ve bu öyle kısa sürede olmadı. Ama bu bölümde Worm'a filan baktığımızda sanki dizinin akışı içerisinde kölelikten kurtulmak için o kadar doğal bir süreç işlenmedi dolayısıyla köle liderleri tekrar yükselişe geçtiler. O yüzden Tyrion'ın düşünceleri bana kalırsa mantıklı ama hatalı. Ayrıca 3 tane ejderhanız var tamam nerde oldukları belli değil ama 3 ejderhadan bahsediyoruz sonuçta neden bu kuvveti kullanmayı dizide kimse henüz ana hedef haline getirmedi anlamıyorum.



Margery ve Sir Loras ve dolayısıyla Lannistarlardan bahsetmek gerekirse şu High Sparrow'dan çok sıkıldığımı farkettim ben bu bölümde. Hep aynı muhabbetler dönüyor onların tarafında. Aslına bakarsanız bu kısımda biraz şu krallara ayaklanan halka benziyor. Özellikle bu bölümde Lannisterların müdahale etmesiyle farkettim yaşananları ki güçsüz zayıf halk birleşince ne kadar güçlü olduğunu bu High Sparrow sayesinde farketti. Ama benim canımı sıkan kısım bir anlam veremediğimiz uzun diyalogları. Dinleri hakkında diziden çok şey bilmiyoruz zaten inançları da öyle. Ya ben anlatılanların barizliğini farkedemiyorum ya da gerçekten bu oluşum zamanını doldurmak üzere. Umarım Lannisterlar buna bir son verir artık.

Theon Greyjoyların hikayesi özellikle babalarının ölmesi ve amcalarının gelmesiyle birlikte inanılmaz bir hal alacak bana kalırsa. Şimdilik bahsedecek çok bir şey yok ama birkaç bölüm sonra uzunca konuşmamız gerekecek.



Son olarak Khaleesi'den bahsetmem gerekiyor. Dizideki en farklı düşünen karakter olduğunu söyleyebilirim herhalde. Bazıları kral olmanın ve gücün peşinde bazıları din ve birlik olma peşinde Khaleesi ise hem insanları önemsiyor hem de doğuştan ona verilen niteliklerini. Her zaman kaçmak yerine insanları kurtarmayı ön plana alıyor ve bir şekilde şimdiye kadar hep başarılı oldu sonra kaybetse bile istediğini hep aldı. Ama oynadığı oyun veya rol bana kalırsa bu dünya için fazla iyimser. Bir düşünürseniz herhalde en büyük ordu onda, en doğa üstü özelliklere sahip kişilerin başında geliyor ve 3 tane ejderhası var savaşı şimdiye kadar kazanması gerekirdi ama hep oyalandı bir şekilde. Ve bu bölümde de gösterdi ki kendini insanlar için tehlikeye atıyor ve bu dünya bana göre öyle bir dünya değil. Konsey toplantısında Margery'nin büyükannesinin dediğini düşünün bir biz öleceğimize onlar ölsün 25 dakika sonra Khaleesi'nin yaptığına bakın birde. Bilmiyorum bence şansı fazla yaver gidiyor şimdiye kadar sonu kötü olacak gibi hissediyorum. Ama o son sahnede alevlerden çıkışı efsaneydi beni bir anda ejderhaların ilk doğduğu bölüme götürdü.

Toparlayacak olursak taraflar birbirleriyle olan mücadelelerinde baya bir ilerleme kaydettiler. Sonraki bölümde büyük bir savaş göreceğimizi zannetmiyorum. O Lannisterların saldırısında Tommen bir sıkıntı çıkarabilir yoksa haftaya efsane bir bölüm var demektir. Sansa-Jon kardeşlerin buluşması filan derken güzel bir bölümdü. Haftaya görüşmek üzere okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.


1 yorum:

Yorumunuz için teşekkürler.