15 Ekim 2015 Perşembe

The Flash 2. Sezon 2. Bölümün Ardından ( Kafam Allak Bullak Oldu )

Sezonun 3. Bölümünün incelemesi de çıktı bundan sonra ona geçmek için buraya tıklayın.

The Flash ! DC dizileri efsane başladı sezona ! İşte 2. bölümün incelemesi olley be.

İlk bölüm hafif bilgilendirme birazda yeni dostlarla (!) ilk tanışma üzerineydi ki bence ilk bölüme göre üst düzeyde başlamıştı. 2. bölüm normal ilerliyoruz filan derken ne oldu o en sonda öyle. Cisco'nun önsezileri, Dr. Martin'in sıradışı bayılması mı ölmesi mi belli değil ve en güzeli kötü adamımız Harrison Wells'in belli olmayan dönüşü daha ne olsun.

Son bölüm Jay Garrick'in S.T.A.R labaratuarında kendisini göstermesiyle bitmişti. Beklendiği gibi tam o kısımdan 2. bölüm başladı. Kendini tanıtma olaylarını Barry'nin haklı olarak ona güvenmemesi ya da daha doğru söyleyecek olursak güvenememesi takip etti. Ta ki Zoom'un Barry'i öldürmek için dünyaya Kum Şeytanını getirmesine dek. Buradan sonra Jay ile mecburen iş birliği yapan Barrygiller bölüm sonunda Kum şeytanını yenebildi. Bu bölümün hikayesi özetle buydu diyebiliriz. Değinmek istediğim ve herkesin merak ettiği asıl noktalar var onlara geçmek için sabırsızlanıyorum. Son olarak Patty Spivot karakterini de sevdim biraz bakındım kalıcı olacak gibi gözüküyor kadroya katılması güzel olmuş.



İlk olarak paralel evrenler ve Central City'deki portallardan başlamak istiyorum çünkü buradan edineceğimiz bilgiler bize Harrison Wells'in dönüşü hakkında çok yardımcı olacak. Bölümde oldukça güzel anlatılmış olsa da biraz olayı açıklayacak olursam, aynı dünyadan binlerce olduğunu düşünün yeryüzü, evler, binalar vs.vs. İnsanlar da aynı fakat kim oldukları ayrı. Orda da anlattığı gibi şu an içinde bulunduğumuz dünyada astronot olan öbür içinde bulunduğu dünyada öğretmen bir diğer içinde bulunduğu dünyada aşçı olabilir. İşte bu milyonlarca dünyada birden çok Flash olma ya da meta insanlar olma olasılığı bizim için en önemli bilgi. Geçen sezonun son bölümünde açılan karadelikle birlikte bu birbirinden bağımsız olan dünyalardan ikisi arasında geçiş gidişi sağlayan kapılar açıldı. Bu portalların olayı tamamiyle bu. Bu kadar detaylı anlatmamın sebebini yazının ilerleyen bölümlerinde anlayacaksınız.

Harrison Wells'e gelmeden önce Cisco'nun başına gelenlerin iyiye yol açması pek muhtemel gelmiyor. Çünkü farkettiyseniz Cisco yeteneğinin kaynağından dolayı buna şüpheyle yaklaşıp istemiyor. Genelde de bu tarz mistik güçlerin sonunun iyi olmadığını düşünürsek o kısımdan yana ileride çok dertli olabiliriz.

Dr. Martin'nin bayılması olayının kesinlikle Ronnie ile ilişkili olduğunu düşünüyorum. Hatırlarsanız Barry onu kurtaramadığını söyledi peki ya Ronnie o açılan karadelikten paralel evrene gittiyse ? Ve Dr. Martin ve Ronnie'nin aralarındaki psikolojik bağlarıda dikkate alırsak gittiği evrende başına kötü şeyler geliyor diyebiliriz. Alayacağınız bu olay bana tamamen Ronnie'nin hayatta olduğunu gösterdi,inandırdı umarım haklı çıkarım.



Gelelim işin en karmaşık en katakullili kısmına. En son sahnede ( şu anki bir zamanda ama hangi dünya belli değil burada kilit nokta bu ) bir kadınının S.T.A.R labaratuarlarında çocukları gezdirirken kurucusu diye tanıttığı kişiyi görünce herkes donakalmıştır eminim. Evet baş kötümüz geri döndü Harrison Wells aslına bakarsanız gerçek adıyla Eobard Thawne veya bu sezon göreceğimiz haliyle Profesör Zoom. Eee o öldü dediğinizi duyuyorum öldü ama bu evrendeki öldü öbür evrenlerdekiler sapasağlam hala ama yine de yerine oturmayan noktalar var elbette. Öncelikle hatırlarsanız Eobard zaman yolculuğu yapıp Barry'nin zamanına gelmiş ve gerçek Harrison Wells'i öldürüp onun yerine geçmişti. Yani gerçek Eobard'ın dış görünüşü hakkında bir fikrimiz yok. Ama bize bu bölüm sonunda Harrison Wells gösterildi başka bir dünyadaki ve yine S.T.A.R labs'ın başında demekki orada da Flash. E o halde o dünyadaki kötü Flash yani çok büyük ihtimalle Zoom, Barry'nin dünyasında öldürülmüş Harrison Wells oluyor. Daha anlaşılır anlatabilirsem 2 dünya var birisinde Barry Allen var ve o dünyada zaman yolcuğuyla geçmişe gidip Harrison Wells'i öldürüp onun şeklini almış Eobard var kötü Flash olarak. İkinci bir dünyada ise nasıl bir şanstır ki Harrison Wells kendisi daha doğuştan direk kötü Flash. Bakacak olursanız şu an dünyalar arasında iletişimi sağlayan bir kapı olduğundan dolayı Harrison Wells, Barry'nin olduğu dünyaya gelebilir.

Burada ikinci bir sıkıntıda şu konuda var ama onu çözdüm büyük ihtimalle. Dünyalar farklı olduğu için yeni gelen Harrison Wells Barry'i tanımıyor olacak ama bu onu yok isteğini ortadan kaldırmıyor. Çünkü bu bölümde Jay'in dediğini hatırlarsanız Reverse Flash'ın isteği tek olmak o yüzden doğal olarak kendinden başka tüm Flash'lere karşı. İşte bu da neden Zoom'un Barry'e hemen savaş açtığının gerekçesi.

Benim bu bölümden çıkarabildiklerim bu kadar. Birkaç bölüm sonra her şey daha da netleşir ama şu an için en mantıklı senaryo bu gibi duruyor. Uzun oldu ama umarım anlatabilmişimdir. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.


10 yorum:

  1. Emeğine sağlık. Bu ne hız böyle, dizi daha yayınlanalı kaç saat oldu. Devamını bekliyoruz iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve okuduğunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Çok uzun yarısı yetti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla bilinmeyen vardı açıklayıcı olması için uzun tutmak zorunda kaldım :)

      Sil
  3. Benim tahminim üzere, Zoom kesinlikle Eobard Thawne'ın o evrendeki hali ancak Harrison Wells o evrende bildiğimiz Harrison Wells değil. Yani bizim evrendeki Eobard Thawne'ın ele geçirmediği haliyle iyi adam. Ve belki Flash'a bu sezona iyi adam haliyle yardım etme gibi bir olasılığı olabilir ki senaristler burada Barry'nin tekrar güven sorununu yansıtacak seyirciye ve Barry ve diğer takım üyelerinin bunu sindirme süreci tabiki. Bir tane daha Harrison Wells kötü karakteri yapacaklarını zannetmiyorum en azından Flash olarak yoksa seyircinin emin olun bir süre sonra sıkılacağını düşünmüşlerdir. Kısaca özetlemek gerekirse bana mantıklı görünen bu sezon o evrendeki Eobard Thawne'ın gerçekten de görünümüyle Zoom olduğu ve o evrendeki Harrison Wells'in de aynı şekilde STAR LABS in sahibi olan iyi bir adam olduğu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahminin oldukça iyi hatta benimkimden daha da tutarlı. Ama güven sorunu hakkında katılmıyorum neden derseniz sonuçta paralel evrenler hakkında bilgileri olduğu için farklı biri olduğunu bilmeleri çok olası. Onun dışında Harrison Wells'in farklı bir dünyada yine STAR LABS'ın başında olması bana fazla şüpheli geldi.

      Sil
    2. Ben öyle düşünmüyorum Harrison Wells zaten STAR labs ı kuracaktı (bir bölümde eski görüntüde star labsın ismini nerden aldıgı gösteriliyor ) Eobard Thawne hatta bu sureci hızlandırdığını söylemişti.

      Sil
    3. Dostum o görüntülerin başka bir evrenden olduğunu düşünürsek orada Harrison Wells bambaşka biri olabilirdi ama yine STAR lab'ın başında olması bana çok şüpheli geliyor. Zaten tüm teorimide bu şüpheye dayanarak oluşturdum.

      Sil
  4. Ben daha farkli dusunmustum 1.sezon eobard thawne yok oldu ve onu ailesi vs yok oldu ama eobard thawne oldugunde yani dunyaya hic gelmedgini dusunursek harrison wells oldurmustu yani harrison wellsin canlanmasi lazimdi eobard thawne yok oldu ama onu degistirdigi bisey duzelmedi demek istedigim kafa karistirici cok sey var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmişe etki etmemesi lazım öyle bir şeyin yoksa dediğin gibi olsa Barry kurtulamazdıdan bir başlayıp kelebek etkisiyle tüm hikaye değişirdi. O yüzden söylediğinin olması imkansızdı.

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.