12 Ekim 2015 Pazartesi

Arrow 4. Sezon 1. Bölümün Ardından ( Muhteşem Teoriler İçerir )

Başlamadan önce 4. Sezon 2. bölümün incelemesi de yayınlandı bundan sonra ona geçmek için BURAYA tıklayın.

Yine geç kaldım biliyorum anca zaman bulabildim izleyebilmek için.  Ama böyle bir sonla biteceğini bilsem kesinlikle zaman yaratırdım bir şekilde. Konuşacak çok şey var hadi başlayalım.

3. sezon Ras Al Ghul'a karşı Arrow'un mücadelesini izlemiştik. En son bölümde de Oliver her şeyi geride bırakıp Felicity ile normal bir hayata başlamak için şehirden ayrılmıştı. 4. sezon tüm bu olanlardan 5 ay sonrasında başlıyor. Arrow'un 'emekli' olmasının ardından Starling City'nin koruyucuları Black Canary, Speedy ve John kalmıştı. Bir süre kendi başlarına idare edebilseler de Hayaletler adlı grup şehrin egemenliğini ele geçirmişler. Tabii ki yardımı Oliver'dan isterler. Tam Felicity'ye evlenme teklif edecekken. Ve Arrow daha doğrusu yeni haliyle Green Arrow geri döner.

Bildiğiniz gibi her sezon büyük bir kötümüz oluyor bu sezonun büyük kötüsü ise Damien Darhk. Kendisinin yukarıda bahsettiğim hayaletlerin başındaki kişi ve H.I.V.E örgütüyle çalıştığını öğrendik bu bölümde. H.I.V.E ismini nerden hatırladığımızı da biz düşünmeyelim diye göstermişler hatırlarsanız John'un kardeşini öldüren Deadshot emiri bunlardan aldığını söylemişti. Tüm bunların dışında Damien Darhk kesinlikle karşılaştığımız en büyük kötü. Özellikle biraz insanüstü özelliklere sahip olması ilgimi çekti.



Onun dışında John ve Oliver'ın arasındaki şu karımı kaçırdın-yapmak zorundayım muhabbeti uzamasın daha fazla aşırı baydı. Ne yapsaydı Ra's Al Ghul hepinizi öldürse miydi ? Gereksiz uzatıldığını düşünüyorum. Onun dışında John'un yeni kostümü tek kelimeyle berbat. Resmen ne kadar kötü bir şey yapabiliriz diye uğraşmışlar. Oliver'ınki de eh işte.

Diğer konu başlığı benim tüm incelemelerde uyuz olduğumu belirttiğim Quinten Lance'in kötü adamlarla iş birliği yapmaya başlaması. Sırf Arrow'a olan nefreti yüzünden masum insanlar ölüyor. Bir de hala gidip Oliver'a laf atıyor. Ayrıca 1  metreden o kadar eğitimli adamın onu kolundan vurması çok belliydi öyle bir şey olduğu keşke daha şoke edici bir şekilde öğrenebilirdik.

Thea'nın aşırı sinirli olması sebebi olarakta kesinlikle o ölümden döndüren su olayının bir etkisi var. Çünkü Malcolm suyun insanı çok değiştirdiğini söylemişti.



Her şeyden bahsettikten sonra gelelim son sahneye. Oliver'ın başında ağladığı mezar kimin olabilir acaba ? Ben seçenekler üzerinden teker teker gitmek istiyorum. Akla ilk gelen isim Felicity oluyor elbette. Bence Felicity olma olasılığı yüzde 70 çünkü sahnede Barry'nin olması en büyük sinyal. Neden derseniz orada Barry ile alakası en fazla olan kişi Felicity. Bir kaç kişiyi gördüm Barry daha üzgün olurdu Felicity değil diyorlar ama bildiğin üzgündü adam orda. Ayrıca ölenin kim olduğunu öğrenmek için sezonun en sonunu beklemeyeceğimize kesinlikle eminim. Her ne kadar 6 ay sonrası dese de Oliver Barry'le konuşurken onu yenmeliyim diyor. Ve her sezon bir büyük kötüyü yendiğini düşünürsek daha sezonun sonuna gelmeden yapılmış bir konuşma olduğunu anlayabiliyoruz. Tabi senaristler bu sezon tarz değiştirip Damien Darhk'ı 2 sezon baş kötü yapmazlarsa ama öyle bir şey olmayacağından yüzde 90 eminim en geç 20. bölüme kadar kim olduğunu göreceğiz. Mezardakinin Thea olma olasılığının yüzde 5 bile olmadığını düşünüyorum çünkü gerek Barry ile konuşması olsun gerek Thea'nın dizideki konumu olsun hiç biri oradaki kişi olmasını mantıklı kılmıyor. İhtimal dahilindeki son isim ise Laurel aslına bakarsanız ilk Laurel olduğunu düşündüm. Ama daha sonra geçen haftalarda okuduğum röportaj aklıma geldi. Senaristlerle yapılan konuşmada dizinin çizgi romanla aynı çizgide gideceği söylenmiş. O halde Black Canary ve Green Arrow birlikteliği olması gerektiğini düşünürsek ve aradaki kişinin de şu an itibariyle Felicity Smoak olduğunu düşünürsek onun ölmüş olma olasılığı çok daha ağır basıyor. Diğer karakterlerden biri olacağını düşünmek biraz zor özellikle daha ilk bölümden şu da olabilir demek gerçekten zor.

Tüm bunların dışında Sara ve Roy'un bir şekilde diziye geri dönebileceğine dair çok fazla konuşma var ne kadar gerçektirler bilmiyorum söyleyeyim dedim. İlk bölüm başlangıçları genelde sessiz sakin olur ama bu sefer öyle olmadı bomba gibi bi sonla başladı umarım böyle devam eder. Sonraki bölümleri sabırsızlıkla bekliyorum, eğer sizin de görüşleriniz varsa yazının altındaki bölümden bizimle paylaşabilirsiniz okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.

Dip teori : Şimdi aklıma geldi eğer Roy veya Sara diziye kısa bir dönüşten sonra tekrar veda edecekseler bu son sahne onunla da ilgili olabilir belki de.


4 yorum:

  1. belkide onu öldüreceğim dediği kişi malcolm dur. yani mezardaki felicity olmayabiliir thea yada sara hatta laurel de olabilir tabi bu bir teori.
    barry e gelirsek evet üzgündü ama oliverla arkadaş oldukları için , oliver üzgün olduğu için üzülmüşte olabiir. düşündürücü :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son sezonda yaşanan olaylardan sonra tekrar Malcolm'un o kadar ön plana çıkacağını düşünmüyorum. Yine de teorinizin elle tutulur tarafları yok değil. Ra's al Ghul olduktan sonra izleyeceği tavırlardan ileriki bölümlerde bir şeyler çıkarabiliriz. Sonraki incelemelerde dediklerinizi dikkate alıp,değerlendirip yazacağım. Teşekkürler.

      Sil
  2. Ya dizinin sonunda arrowun felecity ile olması gerekmiyor mu ? Zaten laurelle oldu ki o önceden. Smallvilledeki senaryo gerçeğine ne kadar uygun bilmiyorum ama orda oliver sonunda bir hacker'la olmuştu. Herhalde felecity çıktıktan sonra birtane daha bulup onunla oliver'ı yapacak halleri yok. Laurel'de olamaz zaten bence biz çok yanlış düşünüyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum çizgi roman serilerini bende çok takip etmiyorum. Ama diziye başladığımda biraz ön hazırlık olsun diye araştırmaya başladım DC evrenini. Oradan çıkardığı sonuçlar itibariyle Green Arrow ve Black Canary'nin birlikte olmaları gerek diye sonuçlara ulaştım internette. Sen de araştırırsan karşına bir çok kaynak çıkacaktır. Ayrıca Laurel ve Oliver'ın dizide hiç bir zaman çok ciddi bir ilişkisi olmadı geçmişi saymazsak. Senin de dediğin gibi senaryo nasıl ilerleyecek bir fikrimiz yok tarz da değiştirebilirler. Yorumun için teşekkürler biraz geç gördüm gözümden kaçmış kusura bakmazsın artık.

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.