30 Temmuz 2015 Perşembe

Mr.Robot 5. ve 6. Bölümün Ardından

Son iki bölüm gösterdi ki ilk bölüm tamamiyle tanıtım amaçlı o kadar hareketliymiş. İlk bölümü izlediğimde inanılmaz bir yapım geliyor diye düşünmüştüm. Çünkü bu tarz dizilerde ya hareket olur ya da monologlar çok fazla o şekilde ilerler. Ama ilk bölüm hepsi birden vardı. O yüzden dizi hakkında yanıldığımı kabul ederek bundan sonra yorumlarımı o şekilde yapacağım.

Beşinci bölüm baya bi heyecanlı başladı. Elliot'ın kimseyi öldürmeden sistemi patlatma isteği yüzünden planları değişen Mr.Robot ekibi sıcaklık değerleri ile oynayarak süper güvenlikli bir yerin bütün depolamasını yok etmeye karar verdiler. İşte yolda giderken başlarına gelenleri 4. bölümde uzun uzun işlemişlerdi bu sefer de aksiyon kısmı vardı. Elliot'ın kendini riske atarak ve psikolojik yöntemlerle ( çok marifetli bu çocuk ) içeriden ayarları yapmaya çalışması oldukça heyecanlıydı ta ki Tyrell'le karşılaşana dek. İkisinin olduğu sahnelerdeki gerilim gerçekten çok iyi ayrıca Tyrell'in Elliot'ın yaptıklarından haberi olduğunu da öğrendik zayıf nokta: İntikam. Herneyse Elliot bir şekilde halletti derken asyalı hacker grubunun desteğini çekmesiyle bütün planları yarım kaldı. Tyrell ise CTO olmak için tüm kozlarını kullanmaya başladı. Her ne kadar bir kaç sahneyi çok beğenmesem de gelecek bölümler için konu çıkacağını anlamıştım. Bölüm sonunda Vera'nın Shayla'yı kaçırtması ve onu hapse Elliot'ın attırdığını öğrenmesi ise 6. bölümümüzün konusunu oluşturuyor.

Altıncı bölümü izleyeli daha yarım saat filan oldu sıcağı sıcağına yazıyorum yani. Söylediğim gibi bölüm tamamen Vera'nın Shayla'yı kaçırıp onu kendisinin hapishaneden kaçması için koz olarak kullanmasını anlattı. Özellikle Darlene'in de 'yanlışlıkla' işim içine girmesiyle Elliot'ın korumak zorunda olduğu Elliot-Darlane-Shayla üçgeni oluştu bir anda. Öbür yandan Angela dizide çok sönük nasıl diyim böyle o özgüveni vermeyen bir karakterken son 2 bölümde inanılmaz etkili bir karakter olmaya başladı. Ama ne bulduğunu neyin peşinde olduğunu tam olarak anlayamadım bende. Çok üstü kapalı işleniyor o kısım umarım biraz aydınlatırlar bizi sonraki bölümlerde. Elliot yaptığı planla ilk olarak Darlane'i kurtardı ölüm üçgeninden daha sonra hapishaneyi hackleyerek tüm kapıları açtı ve Vera'yı kurtardı. Ama ölüm üçgeninden Shayla'yı kurtaramadı. O kısım gerçekten üzdü beni sevmiştim Shayla'yı. Angela'yı öldürsenize ne işiniz var Shayla'yla. Ben sarışınları sevmiyorum ya hep ondan onlar hayatta kalıyor.

Altıncı bölümün en etkileyici kısmıysa Mr.Robot ( Kişi olan grup değil ) ile Elliot arasındaki diyaloglardı ki bence Mr.Robot sonuna kadar haklıydı bölümün sonunda da gördüğümüz üzere. 3 ve 4. bölüm incelememde bütün hepsinin Elliot'ın hayali olabileceğinden bahsetmiştim. Beşinci bölümde buna dair iz yoktu fakat altıncı bölümde yine bir kaç yerde olabilir mi demededim değil. Bilmiyorum nasıl devam edecek dizi ama biraz tempo arttırsa inanılmaz güzel olacak. Okuduğunuz için teşekkürler takipte kalın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.