13 Temmuz 2015 Pazartesi

League of Legends Şampiyon Rehberi : Destek Annie

Annie temel olarak yetenek gücü taşıyıcısı ( Apc ) olarak tasarlanmış olsa da asıl gücünü herhalde sezon 4'ün başından beri destek rolünde buldu diyebiliriz. Alan etkili sersemletme, erken oyunda diğer desteklerden kat kat fazla hasar, takım savaşı başlatma yetenekleriyle benimde en sevdiğim şampiyonlardan biridir.

Basit olarak sıralayacak olursak ;

Support Annie'nin Artıları :

- Takım savaşı başlatabilme
- Destekler arasında hasar bakımından en yüksek olanı
- Üzerinde ve Ayısından hasar tutabilme
- E yeteneğinden gelen doğal tanklık
- Alan etkili sersemletme

Eksileri :

- Sıçrası dışında kaçış mekaniği yok
- Yanındaki taşıyıcıyı zor durumlardan kurtarabilecek (Thresh'in feneri,Janna'nın musonu,Namini Gel Giti vs.) yeteneklerinin olmaması
- Hasar takaslarından iyileştirme yeteneği olmadığı için eşit bile çıkıldığında koridorda geri düşmesi

Kısaca artı-eksilerine değindikten sonra destek Annie'nin nasıl ortaya çıktığına bir göz atalım. Destek rolünde Annie asıl baskınlığını sezon 4 başında kazandı. Artık supportların fazla para kazanması, yeni destek eşyalarıyla birleşince herhalde sezonun ilk çeyreğini tek başına domine etti dersek çok yanlış olmaz. Daha sonra Riot'un yaptığı hasar dengelemeleriyle biraz daha orta koridor büyücüsü gücü arttırılıp taban hasarları düşürülse de yine de metadan düşmedi taki pasifiyle oynana kadar. Pasifin verdiği sersemletme süresinin erken oyunda azaltılmasıyla bir süre görülmese de sezon 5 içinde yapılan ulti güçlendirmeleriyle ve metanın tekrar koruyucu desteklerden savaş başlatabilen desteklere dönmesiyle şu anda hala en güçlü destek seçimlerinden birisi.

Adettendir şampiyonun yeteneklerinden bahsedelim açıklayarak ;

Pasif ( Kundakçı) : Yaptığınız her 4 büyüden sonraki hasar veren yeteneğiniz rakibi veya rakipleri sersemletir.

- Annie'yi annie yapan pasif dersek yanlış olmaz herhalde. Sıçra+Ulti kombosuyla yaptığını alan etkili sersemletme oyunun kaderini değiştirebilir.

Q Yeteneği ( Yok Et ) : Annie seçili birime hasar verir. Eğer birim katledilirse mana geri kazanılır.

- Bu yetenekte Annie'nin orta koridorda oynarken farm yapma ve dürtme yeteneği, destekte ise rakibi uyuz etme yeteneğidir. Düşük bekleme süresi ve nisben az mana bedeliyle erken sahada rakiplere zor anlar yaşatabilirsiniz.

W Yeteneği ( Ateşle ) : Annie önündeki koni şeklindeki alana hasar verir.

- Annie'nin asıl hasar yeteneği diyebiliriz, eğer yetenek gücü oynuyorsanız oyun sonu ulti+w ile kırılgan şampiyonları tekleyebilirsiniz.

E Yeteneği ( Alev Kalkanı ) : Aktif edildiğinde Annie'nin zırh ve büyü direncini arttırır ve ona fiziksel hasar verenlere hasarın bir kısmını yansıtır.

- Çok sevdiğim bir yetenek şahsen çünkü kırılganlığımızı azaltıp bunu rakiplere hasar olarak döndürüyor. Ayrıca düşük mana bedeliyle pasifimizi hızla yüklememize olanak sağlıyor.

R Yeteneği ( Çağır : Tibbers ) : Annie hedef bölgeye ayısınını çağırıp düştüğü alana hasar veriyor. Daha sonra ayı Annie'yi takip edip etrafındakilere sürekli hasar veriyor.

- Sıçra+ Ulti kombomuzdan bahsetmiştim ne kadar ölümcül olduğundan. Ayrıca Tibbers'ı yöneterek kule tanklatabilir, erken ejderha yapabilir veya uzun savaşlardan galip çıkabiliriz. Ayrıca E yeteneğimiz aktifken Tibbers'a hareket hızı kazandırabiliriz.

İlk olarak Q sonra W en son E fullüyorum ben. İlk W da fulleyebilirsiniz.

Bütün olarak her şeyinden bahsettikten sonra şimdi sırada diğer saldırı gücü taşıyıcılarıyla sinerjisine bakalım teker teker ;

Ashe : Yenilenen Ashe ile birlikte hasar olarak çok güzel bir ikili olsalar da ikisinin de kaçış mekanikleri çok sınırlı olduğundan pek tercih etmiyorum lakin güzel bir jungle yardımıyla koridoru çok rahat kazanabilirsiniz. Sezon 3'teki kontrol koridoru ikililerini benzer bir ikililer. 5/10

Caitlynn : Annie'nin saldırı menzili düşmeden önce favori ikililerimden biriydiler. Birisinin 650 birisinin 62 menziliyle oto ataklarla rakibi mahvedebiliyordunuz. Ayrıca Caitlynn ultisinin az canla kaçanları avlaması olayı Annie'nin yüksek hasarı nedeniyle çok sık oluyor. 6/10

Corki : Bu ikili koridorda öyle güçlü ki. Özellikle 3'lü kuvvetli Corki ve Flash'lı Annie rakibi bir anda yok edebiliyorlar. Favori ikililerimden biri olan bu iki koridor zorbasına puanım 8/10.

Draven : Bu ikilide kaçış mekaniklerinin zayıflıklarından çekiyor aynı Ashe'le olduğu gibi. Ama Draven erken oyunda biraz daha güçlü olduğundan bu ikiliye puanım 6/10.

Ezreal : Annie'yle güzel bir ulti komboyla rakibi süründürebileceğiniz ikililerimizden biri de Ezreal. Her ne kadar Ezreal'ın koridorda güçsüz olduğunu düşünsem de dürt dürt sonra komboyla rakipleri yok ettiğimi çok kez hatırlıyorum o yüzden 7/10 iyi bir puan bu ikilimize.

Graves : Muhteşem ikili, ultileri geldiğinde karşıdaki support ister Leona olsun ister Thresh yok ediyorlar. Herhalde erken oyunda en güçlü ikililerden biri. 9/10 az bile nerdeyse.

Jinx : Açıkçası güçlü bulduğum ama çok sevmediğim bir ikili. Özellikle rakip jungle baskısı altında daha kombo yapamadan ölmüş olabiliyorsunuz. Ama iyi bir junglela oyun sonu baya güçlü bir ikili olduğunu söylemem lazım. Puan olarak erken oyun 4/10 geç oyun 8/10.

Kalista : Kalista'yla inanılmaz bir sinerjileri olduğu çok açık. Annie'nin en büyük sıkıntısı mesafe kapatmasıdır her zaman. Özellikle sıçrası olmadığında hem ofansif hem defansif olarak çok sıkıntı yaşıyor. Ama kalista ultisi devreye girdiğinde en sevdiğim alt koridor ikilisi ortaya çıkıyor. Puan olarak 10/10 az bile.

Kog Maw : Kesinlikle sevmediğim bir ikili daha. Gerçeği söylemek gerekirse geç oyun şampiyonlarıyla Annie'yi pek iyi bulmuyorum buna Kog Maw'da dahil. Savunma olarak çok zayıf olan bu ikiliyle oynamak pekte eğlenceli değil açıkçası. Puanım 4 size kankaa.

Lucian : Ani hasar dediğinizde ilk 3 saldırı gücü taşıyıcısından biri kesinlikle Lucian'dır. Bu gücünü Annie'yle birleştirdiğinde gerçekten koridorda çok güçlü bir ikili oluşturuyorlar. Çok lafıı uzatmanın anlamı da yok 9/10.

Miss Fortune : Erken oyunda gerçekten güçlü bir ikili ama oyun uzadıkça sanki Miss Fortune'nun korunması gerekiyormuş gibi geliyor bana o yüzden pek seçmek istemiyorum MF gördüğümde takımda yine de 6/10.

Quinn : Açık konuşmak gerekirse toplasanız 10 kez Quinn saldırı gücü taşıyıcısı görmüşümdür. Annie'yle olan gücüne gelirsek ani hasar fazla ama sadece ultiler varken iş yapabilirler gibi geliyor. Quinn'i pek saldırı gücü taşıyıcısı olarak görmediğimden önermiyorum pek fazla bu ikiliyi. 5/10

Sivir : Annie mesafe mi kapatmak istiyorsun ? Al işte sana hız. Kaçış mekanikleri zayıf olsa da savaşa giriş çıkış işlevsel özellikleri ve Annie'nin bunlardan yararlanmasıyla gayet uyumlu bir ikililer. 8/10

Tristana : Yeni Tristana ile en sevdiğim ikililerden biri oldular açıkçası. Güçlü koridor ittirme ve ani hasarlarıyla iyi bir ikili. 8/10

Twitch : Sevmediğim ikililerden biri. Tamam uzak mesafeden savaş başatabiliyorlar ama çok fazla riskli. 4/10

Urgot : Urgot abi sonuçta çok bişey denemez Annie'nin hasarı üstünde tutmasına Urgot'ta eklenince değişik bir ikili oluyorlar. 6/10

Varus : Eksileri kaçış mekaniği bunlarında artılarıysa tonla sersemletme yavaşlatma erken oyun gücü. Varus gördüğünüzde Annie almak çokta kötü bir seçenek olmayacaktır bence. 6/10

Vayne : Sevmiyorum bu ikiliyi sevmiyorum sev-mi-yo-rum. Bıkkınlık geldi millete alma şu heroyu dedikçe alıyorlar. Tamam iyi oynuyorsan Vayne'i taşırsında hiç denk gelmiyor bana. Annie'yle de sinerjileri yok açıkçası. Koridoru bir kaybederseniz oyun bitmiş oluyor dakika 15'te. O yüzden puanım 4.

Son olarakta item önerilerim :

Her oyun farklı farklı olarak eşya dizilimi yapılamsı gerekse de bazı eşyaların Annie'yle çok güzel sinerjisi var onları anlatmak istiyorum.

Görkemli Zafer : Hem hareket hızı hem tanklıkla birlikte muhteşem bir uyumları var.

Titreşim Botu : Ne kadar çok sıçra o kadar çok kill.

Talisman : Hareket hızı her şey bu şampiyon için.

Okuduğunuz için teşekkürler.





0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.