7 Ağustos 2015 Cuma

Oyun İncelemesi : Ori And The Blind Forest İlk İzlenimlerim

Son günlerde biraz uğraştırıcı biraz da sinir edici bir oyun arama eylemi içine girdim. Sanki havalar sinir etmiyor gibi orası ayrı da neyse. Steamde bakınıyordum işte orda tanıştım oyunla. Bugünde ilk izlenimlerimi anlatacağım.



İlk olarak oyunun konusunu pek dikkat etmedim çok sıkıcıydı o kısımları ama işte Ori diye bi yaratık var bunun yaşadığı ormanda büyülü mü ne bi ağaç var bu ikisi etkileşime giriyor filan sonra kötülükler var ormanda onlardan kaçıyoruz. Daha berbat anlatılamazdı herhalde konusu. He bu arada 1 tane ateş atan ufak canavarımsı dostumuz var ben onu Sword Of The Truth'taki Night Wisp'e benzettim. İşte bu ikiliyle ormanda gezip ilerlemeye ormanı açığa çıkarmaya çalışıyoruz.

Oyun bilindik öl öl yeniden dene yine öl formatında bi oyun. Zorluk modu olarak hardı seçmeme rağmen şu ana kadar çok bi zorlayıcılığını görmedim en azından I Wanna Be Boshy'deki gibi saatlerce aynı kısımda takılıp kalmıyorsunuz. Save etme kısımları bu tarz oyunlarda hep olduğu gibi belirli ilerlemeler sonrasında ortaya çıkıyor. Yani öyle sıkıldım çıktım dersen en son kayıt yerine geri döndürür seni uyarayım ben. Ama save kısımlar oldukça yakın o yüzden çok bir sorun olacağını düşünmüyorum.



Oyunun görsel içeriğine geçecek olursak tek kelimeyle bayıldım. İnanılmaz bir havaya bürünüyor insan. Gerçekten o büyülü dünyada olduğumu hissettiğim anlar oldu. Müziklerini de aşırı beğendim ki ben kolay kolay oyun müziklerini sevmem - o PES'in müziklerini hatırladım yine - ama bu sefer olmuş yani adamlar yapmış.

Oynanış ve oynanılabilirlikle ilgili birkaç şey söyleyecek olursam oldukça basit olmuş. Anlatmak istediğim mesela o ufak Wisp'in saldırılarını yönetmek aşırı kolay rastgele basıyorsun otomatik mübarek saydırıyor düşmanlara. O açıdan bence daha zor olsa daha benim tarzım olabilirdi.

Oyunun içinde kabiliyet ağacı filan var ama daha oyunun yüzde 15'lik kısmını tamamladığım için çok keşfedemedim ama asıl oyun incelemesinde onları da anlatacağım. O zamana kadar takipte kalın. Okuduğunuz için teşekkürler.

Sonradan eklemeli dipnot: Oyun kolay filan dedim iyice zorlaştı sinir krizi geçirmek üzereyim oyundaki 5. saatimde.


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.