10 Aralık 2015 Perşembe

Arrow 4. Sezon 9. Bölümün Ardından ( Felicity ?? )

10. ve 11. Bölümlerin İncelemesi de çıktı bundan sonra oraya gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Sezonun ilk yarısının son bölümünün incelemesiyle karşınızdayım. Hatta hiç uzatmadan bölümün sonundaki asıl olaya geçeceğim direk. Çünkü diğer olan her şey çöp oldu. Yazının bundan sonraki kısmı aşırı spoiler içermektedir izlemediyseniz önce bölümü izleyin.



Milyonlarca yürek tek bir soru Felicty öldü mü ? Herkesin aklına ilk bölümdeki o mezar sahnesinin geldiğinin farkındayım. Ama bütün bunları boşa çıkaracak bilgiler var elimde. Öncelikle bu konuda senaristler özellikle son iki bölümdür çok fazla ip ucu verdiler eğer zaman kavramına dikkat ederseniz her şey için çok erken olduğunu farkedeceksiniz. Şimdi adım adım aşağıdaki zaman aralıklarına bir göz atalım.

  • İlk olarak bu sezonun finalindeki sahnede 6 ay sonrasına gitmiştik bunu bir kenara not alın. 
  • Daha sonra Flash'ın 2. sezon 8. bölümünde Oliver'la kafedeki içecek konuşmasını hatırlayın geçen hafta bahsetmiştim size bundan. Oliver ne kadar oldu diye sormuştu ki alelade bir konuşma gibi gelebilir sizlere ama değil aslında o konuşma bize zaman kavramını çözmemiş için verilmişti. Barry 8 ay oldu yaklaşık dedi. Ve Flash izleyenler bilir 6 ay sonrasından başladı Flash o içeceğin isminin verilmesinden. Buradan daha sadece 2 ay ilerleyebildiğimizi öğreniyoruz.
  • Ondan sonra Arrow'un bu sezonki 8. bölümünde Oliver Darkh'a savaş açtı körfez konusunda ki bu bölüm Flash'la ortak bölümdü dolayısıyla aynı zaman dilimindeler ikisi.
  • Bu bölümde ise Oliver konuşma sırasında 2 hafta önce Darkh'a savaş açtığını söyledi. 
Tüm bu bilgiler ışığında daha en fazla 3 ay ilerlediğimizi düşünürsek Felicity'nin ölmediği sonucuna ulaşabiliriz. Tabiki tüm bu söylediklerim en ufak bir hatada çürüyebilir ama yanlışlık olmadığını düşünüyorum. Ve aslına bakarsanız böyle bir olayı bekliyordum ben dünkü Flash incelememde belirttiğim gibi. Toparlayacak olursak ben şu zaman kavramı nedeniyle Felicity'nin ölmediğini düşünüyorum ve bu sefer haklı çıkacağıma da eminim. 

Son olarak Damien Darkh çok ilginç bir karakter. Neler yaptığına dair 9 bölüm oldu hiç bir fikrimiz yok hala. En sonda ailesi olduğunu bile öğrendik. Çok ama çok ilginç bir sezon bizi bekliyor kesinlikle. Sonraki incelemelerde görüşmek üzere takipte kalın.

Not : Yanıldığımı düşünenler gerekçeleriyle birlikte fikirlerini yazarlarsa tartışabiliriz tüm olasılıkları.


18 yorum:

  1. o kadar detaylara girmene gerek yoktu , felicty zaten annesine gidip oliver bana 3 ay önce evlenme teklif edicek ti vazgeçti tarzında bir konuşma yapıyor . ben felicty'nin öleceğini düşünenlerdenim çünkü mezar sahnesinde oliver tek başına illa yeni ölmüş diye bir kural yok belki öldükten 3 ay sonra ziyarete gidiyo bilemeyiz. (burdan sonrası spoiler) ayrıca okumadım ama duyduğuma göre çizgi romanda oliver laurel ile evleniyor yani felicty önümüze ki bölüm olmasa da en geç sezon finaline kadar devam eder sonra mefta. burda ölümden kurtulup 3-5-10 bölüm sonra ölmesi saçma olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öldükten 3 ay sonra değil direk o günü gösteriyor. Çünkü barry ile oliverın o bölümde aralarında geç kalma muhabbeti dönüyor o son sahnede. Onun dışında evlilikle ilgili söylediğin benim teorimi doğruluyor ben onu mesela gözden kaçırmışım. Onun dışından o söylediğin çizgi roman muhabbetlerini 1. bölümün incelemesinde bende paylaştım zaten. Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  2. Felicity o süre zarfında komada kalabilir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun metrajlı o iş. Onun yerine bence Felicity'i korumak amacıyla ölü gibi gösterebilirler bir süreliğine.

      Sil
  3. acaba oliver felicityi damiandan korumak için öldü diye gösterip o bölümde de bary falan röl yapıyor olma ihtimali olabilirmi? eğer böyle bir ihtimal var ise oliver damianı baryy ile birlikte dövücek diyebilirmiyiz acaba. (kesin bir şey üzerinden konuşmadım sadece ve sadece kendi düşüncem)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orada saldıranlar Damien'ın adamlarıydı. Ama ondan sonra Felicity'le ilgili koruma olayı olabilir. Ben tüm bunlara rağmen bu sezon birisinin öleceğini ve o ilk bölümdeki sahnenin gerçeği yansıttığını düşüünüyorum. Hatta ilk bölümden sonraki incelememde bunun çok büyük bir ihtimal Felicity olduğunu söylemiştim ama bu bölümden sonra Felicity olmadığına kesinlikle ikna oldum diyebiliriz. Ve burada belki de henüz kime ne olacağına karar vermemiş olabilirler belirli bir planları vardır mutlaka ama kişiler değişebilir. Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  4. Bence daha kimin öleceği belirsiz. İlk izlediğimde felicity gibi düşünmüştüm. Ama felicitynin ölümü için biraz duygu eksikliği var gibiydi orada. Oliverın sevdiği kadın sonuçta ve barryninde iyi bir dostu. Öldüğü an ya da üzerinden zaman geçipte ziyaret gitmelerinin bir şeyi değiştireceğini sanmıyorum. Duygusal anlamda daha az bağlandıkları biri olabilir ya da denildiği gibi bir oyun olabilir. Çok gördük bu oyunları. Felicityde olabilir tabi. Her şey olabilir yani. İzleyip göreceğiz :)

    YanıtlaSil
  5. bence oliver o mezarda annesini ziyarette olabilir

    YanıtlaSil
  6. o zaman Barry neden geç kalıyor. Sadece bir ziyaretse?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ziyaret değil. Dediğin gibi geç kalma olayı olmazdı öyle olsa. Çok fazla uzatmak istemiyorum buradan o yüzden 4. sezon 1. bölüm incelememe bir göz atmanızda fayda var. orada tamamen felicity üzerine kurmuştum teorilerimi ama bu bölüm fikrimi değiştirmeme sebep oldu.

      Sil
  7. bence ölen kişi oliverin kız kardeşi yani speedy çünkü onun yerine roy geçicek ama felicity de her an ölebilir zaten tipiktir ana karakter evleniceği zaman kadın ölür ama o ilk bölümdeki mezar roy un speedy olması için gereken ölüm...

    YanıtlaSil
  8. Benim düşüncemde denilenlere biraz yakın o mezarlık sahnesi tam bir düzmece olabilir damienın oliverı izlediğini düşüneelim tamamen bir tuzakta barrye yalnız kalmak istedğini söyleyip onu gönderiyo felicityi o ara öldü diye gösterip mezarın başında yalnız bi şekilde durarak damienı üstlerine çekmek istemişte olabilirler.

    YanıtlaSil
  9. felicity vurulduğunda ölüp bu olayın üstüne 3 ay geçtikten sonra barry ile oliver bu konmusmayı yapıyor olamaz mı ? bildiğimiz üzere barry nin basında zoom gibi bir bela var. Böyle bir bela varken cenazeye 3 ay degil 3 yıl geçse şaşırmam. Bence çok detaylı düşünüyosunuz bazen izleyenleri etkileyecek tek şey basitliktir.

    YanıtlaSil
  10. Kafam tamamen karıştı zaten yeni izlemeye başlamıştım Felicity öldü mü ölmedimi ? ölecek mi ? herhangi bir şekilde video resim falan görmedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mezardaki felicity değil gibi gözüküyor. Gerçi aksini söyleyen teoriler olsada şimdilik Felicity hayatta diyebilirim sana.

      Sil
    2. Azda olsa içimi rahatlattın teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Bu sezonun ilk başlarında Felicity'nin öleceğinden neredeyse emindim ama sezonun ilerleyişi bende Felicity'nin yaşayacağı üzerine düşünceler oluşturdu ve şimdilik öyle de ilerliyor. Eğer okumadıysan önceki incelemeleri okumanı da tavsiye ederim. Çok iyi bir yazı dizisi olarak ilerliyor Arrow serisi şu anda.

      Sil
    4. D ben yeni başladım sadece Felicity adlı karakteri sevdiğimden dolayı sordum ölmedi dimi yani ?

      Sil

Yorumunuz için teşekkürler.